Släktskap

• Övr. Barn
  • Trådstartare Trådstartare Yahoo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 4 352
Status
Stängd för vidare inlägg.
Y

Yahoo

Är helt kass på vad olika släktskap heter så hjälp mig nu.
Min kusins barn och mitt barn, vad är de till varandra?
Min kusins barn och jag, vad är vi till varandra?
Min kusins barns barn, är h*n något till mig eller mitt barn?

Yahoo~funderar under en tråkig fredags städning. Kan inte sonen ta och vakna så jag slipper detta... ;)

Sv: Släktskap

Kusiners barn blir tremänningar, kusiners barnbarn blir fyrmänningar.

Jaha, så tremänning och syssling är alltså samma sak. Då har jag lärt mig något nytt i dag också. Förstod att jag skulle få ut något gott av att vila från städningen ett tag.. :D

Tror det har med var man bor/hur man säger kusiner/tvåmäning, syssling/tremänning Brylling/fyrmänning, tror det är pyssling/femmäning sen... Men så långt bort har jag inte koll på mina släktingar... Vet en del sysslingar och en brylling....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 071
Övr. Barn Min äldsta fyller 6 år till sommaren. Hittills har vi "bara" haft födelsedagskalasen för närmsta släkten, men det har ändå blivit mellan... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 956
Senast: Kilauea
·
Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
999
Senast: Badger
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
2 060
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka