Släp med fronturlastning

starcraft

Trådstartare
Min häst är svårlastad och vi håller på att träna för fullt, men känner att vi inte riktigt kommer någon vart. Flera har tipsat oss om att det brukar gå enklare med fronutlastade-släp eftersom de då "tänker framåt" istället för att backa ur hela tiden (Vi kommer att testa med en kompis släp för att se om det går bättre). Så nu skulle jag vilja hör vilket släp med fronturlastning ni tycker är bäst och vilket man kanske bör akta sig för? Skriv både fördelar och nackdelar med släpen.

tack.

Sv: Släp med fronturlastning

Min ponny går inte att backa ur en transport. (tror hon har vart med om en olycka tidigare) Så nu har vi ett Ume-släp med fronturlast och den fungerar mycket bra. Det har inte varit några nackdelar med det släp som vi köpte nytt direkt från Umeå för några år sedan. Hoppas det går bra för dej! MvH, Emelie

jag har ett umesläp med fronturlastning.
Dock använder ja inte fronten.
Är mycket nöjd med vårt umesläp på alla sätt och vis.
kan inte se några nackdelar med det.

enda gången vi använt fronten är när vi har vant unghästarna vid släpet.. Då har vi gått rakt igenom.

hoppas de går bra för dej.

Jag hade en häst som oxå var svårlastad. använde ett kylingesläp med frontutlastning.!!! Ha den öppen och det hjälpe jättebra!!!..
UME släpet är mycket bra med FU..bra med plats...!!

Har inte alla slap fronturlastning nufortiden :confused:

Finns val inga nackdelar egentligen, bara fordelar - man maste ju inte anvanda fronten om man inte vill...

nej verkligen inte, köper du nytt så kan du nog köpa till frontutlastning iallafall på en del modeller.

Jag har ett Ifor Williams 1,5-hästars med fronturlastning, och både jag och hästarna älskar det släpet!

Det är inte alltid jag använder fronturlastningen, men den är bra att ha om man inte har någon medhjälpare när man ska lasta ur.

Och hästar som var svårlastade har kommit över sina problem genom träning med mitt IW.:D

Immer

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 212
Senast: Capybara
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 667
Senast: Ceta
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 519
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort... 2
Svar
34
· Visningar
4 202
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår