Släp med hög lastvikt, max 2000kg totalvikt?

Sv: Släp med hög lastvikt, max 2000kg totalvikt?

Jag betalar ca 750 kr för helförsäkring på mitt släp. Är kund hos två försäkringsbolag och hos det andra skulle försäkringen kostat nästan 3000.

Jag bytte också släp från ett 1450 kg släp till ett 2500kg släp. När jag kontaktade mitt dåvarande försäkringsbolag för att få det nya försäk.priset fick jag en chock! Från som du sa 380 kr till nästan 4000:- om året. Jag ringde runt och fick av ett annat bolag ner den kostnaden till 988:- om året, så det lönar sig ibland att kolla runt.

Vi har tyvärr ingen möjlighet att bryta ut bara släpet från försäkringen, det alternativet finns inte.

Jag tycker man ska vara MEDVETEN om att det kostar mer (även i skatt om än inte så stora skillnader) att ha släpet tyngre. Att det sedan går att få ner försäkringspremien är svinbra!

Liknande trådar

Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 085
Senast: tara
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Börjar inse att jag måste uppgradera mitt nuvarande släp och tänkte passa på att ta ny behörighet på körkort på en gång. Bilen jag har...
Svar
7
· Visningar
1 927
Senast: angelo
·
Utrustning Okej, inte drömmen, men bästa tänkbara i nuläget. Vad jag vill ha: * Boggie (såklart) * Max totalvikt 1400 * Får lasta minst 650 * Gärna... 2
Svar
23
· Visningar
4 392
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka