Lupino

Trådstartare
Jag skulle vilja ha tips på lås till släpet. Det kommer stå vid stallet och jag kommer inte försäkra det (äldre släp) men jag vill gärna förhindra (försvåra) att stjäla det.

Vilka lås-anordningar använder ni som har det på en parkering utan fastlåsningsmöjlighet?
 
Jag har ett vanligt lås, sådant som man trär runt kulhandsken, från biltema. Vill någon verkligen stjäla släpet kommer de ju att lyckas oavsett, så jag ser ingen mening med att investera i något monsterlås.

Men varför ingen försäkring, det kostar ju bara några hundralappar om året?
 
Jag har mitt gamla släp (från 1976) helförsäkrat. Kostar inte så mycket/år.

Vi har gjort som en hyrfirma hade gjort med sina släp, borrat hål i handsken och sätter ett hänglås där. Annars finns ju billiga och bra grejor på Biltema.
 
Ja
Jag har ett vanligt lås, sådant som man trär runt kulhandsken, från biltema. Vill någon verkligen stjäla släpet kommer de ju att lyckas oavsett, så jag ser ingen mening med att investera i något monsterlås.

Men varför ingen försäkring, det kostar ju bara några hundralappar om året?

Jag hade hört att försäkringspremierna gått upp och trodde det var så dyrt att det knappt lönar sig (släpet är värt högst 30.000). Sen skrev någon att man fick ut mindre vid stöld om man inte haft stöldgodkänt lås och då drar det iväg ytterligare.

Men får väl kolla upp försäkringspremie och villkor...
 
Släp är i regel väldigt billigare att försäkra, mitt är inte jättegammal men kostar väl en 40kr/mån eller så.

Det släpet har lås i själva handsken. Medan min gamla och de jag känner som har lås har ett sånt fen typ biltema som ovan skrev. Väldigt smidigt!
 
Ja


Jag hade hört att försäkringspremierna gått upp och trodde det var så dyrt att det knappt lönar sig (släpet är värt högst 30.000). Sen skrev någon att man fick ut mindre vid stöld om man inte haft stöldgodkänt lås och då drar det iväg ytterligare.

Men får väl kolla upp försäkringspremie och villkor...
Jag betalar 370 kr/år för mitt helförsäkrade släp, så kolla upp det.
 
Har ett sådant gult bygellås. Och så är släpet helförsäkrat. Inte dyrt, ca 500 kr tror jag att jag betalar i Länsförsäkringar ta eller ge nån 50-lapp.
 
Jag har ett trä-på-lås på handsken. Och släpet helförsäkrat. 1000 kr per år (gick upp i pris när jag flyttade till stan). Helt nytt vilket ev påverkar premien.

Släpet intill har ett godkänt lås modell avancerat. Och är också helförsäkrat.

Vill de sno gör de det ändå men de ska åtminstone inte bara kunna hämta det. Hade lås på mitt förra urgamla med. Även det var försäkrat, typ 400 kr per år kostade det
 

Liknande trådar

Hundträning Har en 12-veckors schäfervalp som är otroligt stabil och lugn. Både hemma, i stallet, nya miljöer osv. Han håller sig nära mig men är...
Svar
10
· Visningar
1 119
Senast: Stergo
·
Utrustning Min häst lägger gärna svansen över bakdörren i transporten. Jag har såklart svansskydd på men det är ju bara resår undertill och hon kan...
Svar
8
· Visningar
601
Senast: Corax
·
Utrustning För första gången sen öh, nånsin, står jag i ett kallstall med mina hästar. Alltså ett stall som inte har nåt uppvärmt utrymme öht. Nu...
2
Svar
27
· Visningar
2 834
Senast: Diabetikern
·
Kläder & Bli fin Vad använder ni får ansiktstvätt/ ansiktsvatten? Just nu har jag Apotekets Spotstop, tycker att den fungerar bra, men skulle vilja ha...
Svar
15
· Visningar
602
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp