slår med huvudet.

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Liii95
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 760
L

Liii95

hej, min häst slår med huvudet upp och ner i galoppen och jag vet inte vad det är för fel..hon går jättebra i skritten och traven och tuggar på bettet och jobbar på bra..men i galoppen blir hon jättejobbig.
tacksam för svar!

Sv: slår med huvudet.

Förutsätter att hästen är frisk och inte har ont någonsans samt att sadeln ligger bra. Prova att lösgöra hästen mer i sidorna genom att forma hästen, skänkelvikningar, övergångar osv. Är hästen tillräckligt stark för att galoppera i den formen? Slår hästen med huvudet om du länger formen och lägger hästen lite lägre i form?

Vad säger din tränare?Är det ett problem ni haft länge eller har det kommit nyligen? Har/hade andra ryttare samma problem med hästen? Hur löstes det då?

Liknande trådar

Ridning Hej, jag har varit medryttare på en häst i snart fyra månader. Det finns dock ett ganska stort problem, hon blir väldigt pigg i...
Svar
17
· Visningar
1 297
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
8 175
Senast: Emuliiaa
·
Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 315
Senast: Pinus
·
Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 167
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hingstvalsfunderingar 2025
  • Besiktning nödvändig?