slår med huvudet.

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Liii95
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 761
L

Liii95

hej, min häst slår med huvudet upp och ner i galoppen och jag vet inte vad det är för fel..hon går jättebra i skritten och traven och tuggar på bettet och jobbar på bra..men i galoppen blir hon jättejobbig.
tacksam för svar!

Sv: slår med huvudet.

Förutsätter att hästen är frisk och inte har ont någonsans samt att sadeln ligger bra. Prova att lösgöra hästen mer i sidorna genom att forma hästen, skänkelvikningar, övergångar osv. Är hästen tillräckligt stark för att galoppera i den formen? Slår hästen med huvudet om du länger formen och lägger hästen lite lägre i form?

Vad säger din tränare?Är det ett problem ni haft länge eller har det kommit nyligen? Har/hade andra ryttare samma problem med hästen? Hur löstes det då?

Liknande trådar

Ridning Jag har sedan drygt en månad ridit på ett trevligt sto på 15 år. Innan detta reds hon nog ganska sporadiskt, men är inte helt hundra på...
Svar
12
· Visningar
1 031
Senast: Sirap
·
Ridning Hej hej! Hästen jag rider drar alltid upp huvudet när vi gör halt, han kan gå i jätte fin form men ger jag kommando för halt drar han...
Svar
11
· Visningar
576
Senast: iliedtoday
·
Ridning Hej, jag har varit medryttare på en häst i snart fyra månader. Det finns dock ett ganska stort problem, hon blir väldigt pigg i...
Svar
17
· Visningar
1 297
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
8 186
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V