Sliter jag ut henne ?

F

FridaW

Jag funderar på att åka på ett rid-/träningsläger till sommaren tillsammans med mitt arabsto. Men det är så att hon är snart 18 år och hon är inte i toppform nu, däremot tror jag att jag skulle kunna få henne i form tills ridlägret skulle vara (just nu pekar det på mitten/slutet av augusti, men senare finns det inte möjlighet till). Nu vill jag höra eran åsikt: Sliter jag ut henne om jag åker på detta lägret ? Jag vet inte hur mycket ridning det blir och så, men det blir ju troligen ganska mycket. Jag har aldrig varit på ridläger innan och det tror jag inte hästen heller har.

Jätte tacksam för svar
 
Sv: Sliter jag ut henne ?

Glömde säga att man märker inte alls på henne att hon är gammal så här hemma rider jag henne som vilken häst som helst, funderar bara på om det skulle bli för mycket med ännu mer .. :confused:
 
Sv: Sliter jag ut henne ?

Araber är ju ganska tåliga hästar så det blir nog inga problem :)

Tänk bara på att inte sätta igång henne för fort eftersom hon är lite äldre..
 
Sv: Sliter jag ut henne ?

Du märker ju om hon blir trött, då kan du ju stå över ett pass. Kanske låna någon annan häst på lägret om du vill rida.
Så har jag gjort jämt, eftersom jag brukar ha ganska unga hästar med mig till lägren. Tycker det är så bra social träning för dom, och så blir det så bra tillfälle att träna på så mycket varierat. Dressyr, hopp, uteritt, bruksridning osv osv. Det blir ju inte av att man arrangerar allt detta hemma:smirk:
 
Sv: Sliter jag ut henne ?

Tack så mycket för svaren :)

Då bär det väl av till ett ridläger i sommar med gammel tanten dårråh ;D
 
Sv: Sliter jag ut henne ?

Jag trodde du hade en fyraåring, med tanke på rubriken :rofl:

Klart du inte sliter ut din häst. Men ni kommer absolut ha roligare om ni är i bra form och orkar hela tiden på lägret.
Jag hoppas ni får jättekul!
 
Sv: Sliter jag ut henne ?

Hehe jo det kan man väl nästan tro. Men är så himla mån om henne och vill absolut inte över anstränga henne ;)
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 199
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 282
Senast: QueenLilith
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 018
Gnägg Hej! Tyvärr så är det så att älskade hästen måste fortsätta vidare till ett annat hem pga att vi kommer att flytta hem från Dubai till...
Svar
8
· Visningar
2 258
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp