SLO -autoimmun klosjukdom

Bukefalos 30 år!

krambanan

Trådstartare
Någon som har en hund som har SLO? Tror min bebis har fått det. :( Han är en 4 årig bearded collie.

/Maria

Sv: SLO -autoimmun klosjukdom

Varför tror du han har fått det? Har du varit till veterinär, som misstänker att hunden har SLO?

Nej inte än. Vi ska ringa på Måndag. Jag är själv vet. student. Men det är det enda som stämmer 100 % på honom just nu. Hoppas ju såklart att det är något annat som man kan behandla lätt.

Har du någon erfarenhet av SLO?

/Maria

Inte personlig erfarenhet, men har läst en del om det och vet andra vars hundar fått det och jag måste nog faktiskt säga att om någon av mina hundar fick SLO, skulle jag avliva den, då det verkar vara ett enda lidande för hundar som drabbas..Trots behandling :crazy:

Inte personlig erfarenhet, men har läst en del om det och vet andra vars hundar fått det och jag måste nog faktiskt säga att om någon av mina hundar fick SLO, skulle jag avliva den, då det verkar vara ett enda lidande för hundar som drabbas..Trots behandling :crazy:

Har glömt att berätta hur det gått. Vi har inte testat för SLO (kändes onödigt) men uteslutit massa annat. Så han behandlas som en SLO-hund.

Han äter varje dag 8 st Beviplex Forte och 4 st Omega 4 Pikasol Forte. Dessutom bytte vi foder till ett fritt från allt spannmål. Och peppar, peppar ta i trä så funkar det bra. I år har han bara pajat en klo. En sporre. Och det genom en olyckshändelse. Den har läkt fint med. Förra året pajade han också bara en klo. Och det efter att ha fastnat med den. Han klor går ju sönder lättare men han tappar dom iallafall inte spontant alls längre! :bump:

Hej!
Jag har en rhodesian ridgeback som har diagnostiserad SLO (efter biopsi). I nuläget har han endast 1 klo kvar, en sporre. Det typiska i denna sjukdom är att hunden tappar alla klor inom loppet av 2 månader.

Min älskade Caesar mår toppenbra! Han är pigg, glad och älskar livet. Jag har inte sett honom så här framåt på länge, och då menar jag även före sjukdomen bröt ut. Underbart att se! Att han saknar i stort sätt alla klokapslar är inget som stoppar honom. Så här bra har det inte varit hela tiden. Vi har haft en svår period under aug och sept i år. Under loppet av 26 dagar förlorade han 13 klor. Vi lever i nuet och just nu mår han toppenbra! Näste viltspårschampion?

Jag uppdaterar bloggen nästan dagligen:
http://djungelkattenskeaton.wordpress.com

Kram,
Linda, Caesar & Keaton

Hej min hund har tappat alla sina klor.
Jobbigt ett par månader.
Men han klarar sig utmärkt med sina små pluttar till klor.
Men han har problem när han skall upp på höga sängar utan matta.
Kan inte göra ett bra avstamp.
Då ber han matte om hjälp.
Han lider inte av det nu.
Han är en 8 årig Luzer stövare.
Världens goaste hund.

15 år gammal tråd...
Hej min hund har tappat alla sina klor.
Jobbigt ett par månader.
Men han klarar sig utmärkt med sina små pluttar till klor.
Men han har problem när han skall upp på höga sängar utan matta.
Kan inte göra ett bra avstamp.
Då ber han matte om hjälp.
Han lider inte av det nu.
Han är en 8 årig Luzer stövare.
Världens goaste hund.

Liknande trådar

• Rycker till
  • Löpning/cykel med hund....
  • Att skaffa hund nr2
  • Framtida hundras?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser