Bukefalos 28 år!

Slotts ketchup

Fibusen

Trådstartare
När slutade denna säljas i vanliga matbutiker? Och varför?! Slotts senap finns ju kvar...

Jag saknar den så enormt!!!!!
 
Oj det måste vara många år sen, det var min favvo med men som vanligt så slutar mina favoriter att säljas (oavsett vad det gäller) 🙄
 
Men på många korvkiosker så verkar ju slotts ketchup finnas kvar i sånna där ”spenar”? Så den borde ju fortfarande tillverkas, men gissar att den såldes dåligt i vanliga matbutiker då...

Minns dom där små extra ketchuppåsarna man fick med om man köpte en strips bara! :love: Enda gången jag doppat strips i ketchup...

Har för mig att jag åt den runt -02,-03 för ”hemmabruk”, men känns som om den borde varit borta längre än så?
 
Jag googlade runt lite och hittade en tråd på flashback om det och det verkar som att tillverkningen av ketchup till vanliga konsumenter lades ner 2003 men ja den verkar fortfarande gå att få tag på till restauranger och dylikt 😕
 
Jag köper slotts ketchup till jobbet, finns i fem- eller tiokiloshinkar.
Så för restaurangbranschen finns det ju kvar iaf 😊
 
Jag köper slotts ketchup till jobbet, finns i fem- eller tiokiloshinkar.
Så för restaurangbranschen finns det ju kvar iaf 😊

Svarar mej själv att man även kan köpa småflaskor slottsketchup av våran leverantör, och såklart sån som korvmojjarna har med spenor men även dunk och hink då.
 
Svarar mej själv att man även kan köpa småflaskor slottsketchup av våran leverantör, och såklart sån som korvmojjarna har med spenor men även dunk och hink då.

En hink med slotts ketchup, DRÖMMEN!:love:

Men då tillverkas det fortfarande småflaskor, VARFÖR GÅR DOM INTE ATT KÖPA I EN VANLIG AFFÄR?!:cry:
DF9337E3-48D4-42E3-AE21-98CE2F8B66F3.jpeg
 
Jag har handlat från Delitea och de är helt ok och det har inte varit några problem de gånger jag har beställt. Bara som ett ps
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har problem. Det finns fyra saker jag avskyr när det gäller dasspapper 1. Papper som slutar existera när det blir blött så man...
2
Svar
34
· Visningar
1 854
Mat Som några av er nog redan har förstått har jag lite matfobi och har svårt för mat som KAN vara äcklig på något vis. Jag har ofta noga...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 200
Senast: Enya
·
Mat Jag kan inte sluta fnissa... Öppnade nyss ett paket kex bara för att upptäcka att någon redan verkar ha tagit en tugga. Kexen säljs...
2
Svar
32
· Visningar
2 498
Senast: Ninnurur
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 547
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp