Slow feeding nät

drhanna

Trådstartare
Är det nån som har erfarenhet av slow feeding nät, t.ex från H**ks? Går de sönder, är de värt pengarna?

Sv: Slow feeding nät

Köpte två nät i höstas, fick förstärka upphängningen med lite tjockare nylonband. Själva nätet har hållit bra.

Har haft två st dygent runt till två getter (som även fastnar i nätet med hornen ibland) och en shettis hela vintern/våren.
De är fortfarande hela.

Jag köpte det ned grön kant till min ena häst, har det i boxen på nätterna och det är helt än så länge så jag tycker det är värt pengarna!

Men i vissa Hööks säljer de ju nät från Caisas och de är ju väldigt bra så frågan är vilka ni köpt!?
Jag har ingen egen erfarenhet av Hööks egna nät men kan inte tänka mig att det är så jättestor skillnad ändå eller?

Jag har Hööks egna nät med grön kant, det har som sagt hållit fint sedan november och min häst var ordentligt våldsam innan han lärde sig. Jag skaffade nätet främst ur dammsynpunkt då det hö vi hade då var väldigt dammigt och jag ville undvika att han stod med nosen över det. Nu föredrar han dock att äta ur nätet, så om han har hösilage i nätet och på golvet så äter han först ur nätet.

Nu när det finns gräs i hagarna och han inte alltid äter upp sin frukost så håller sig maten fräsch tills han kommer in igen, det är en till fördel. :)

Så de fördelar jag ser är:
- Mindre risk för damm
- Längre tuggtid
- Lugnare ätning (han vet att maten räcker längre, så då äter han lugnare)
- Bättre hygien på kvarlämnat foder

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 202
Senast: Capybara
·
Hemmet Dokumentförstörare för hemmabruk - vad har ni för erfarenheter? Tips på nån prisvärd som ändå funkar bra, inte överhettar efter tre...
Svar
4
· Visningar
249
Senast: Görel
·
Hemmet Vart tvungen att köpa ny kaffebryggare med kort varsel då den gamla gick sönder. Valet föll på en Wilfa då den hade ett par saker jag... 2
Svar
27
· Visningar
874
Senast: TantAgda
·
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
976
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka