Slut med Andriod till Huawei

Nå, tycka vad man vill om Trump, men att Google väljer att avbryta sitt samarbete med Huawei är väl dels ett led i handelskriget men också ett sätt för Google att försöka skydda sig från liknande informationsskandaler som drabbat bl.a Facebook. Kina är världsledande vad gäller statsfinansierat IT-spionage och bryter regelbundet mot ingångna avtal som ska förhindra just den sortens verksamhet. Kina gör dessutom stora inskränkningar på Google och deras tjänster i landet, så det är inte särskilt förvånande att Google väljer att agera så här
Dessutom står det i deras doktrin att alla kinesiska företag SKA leverera unrättelser till den kinesiska staten.

Jag har en Huawei jag är extremt nöjd med och jag känner väl att det är för tidigt att hetsa upp sig än, bättre att vänta och se hur det utvecklar sig och vad Huawei har för planer nu.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
1 027
Senast: corzette
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 379
Senast: Johanna1988
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 879
Senast: malumbub
·
IT & mobiler Jag har precis bytt mobil och det är dags att pensionera den gamla på ett värdigt sätt. Den är 7 år gammal(Iphone SE) och enklast är väl...
Svar
11
· Visningar
1 031
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31