Sluta/traversal?

Hej!

Traversale är diagonalsluta. Vanlig sluta heter även travers! Och förvänd sluta renvers.
 
Haha! Var det så enkelt!! :bow:

Jag hade tänkt mig en lååååång utläggning...

Det där förstod jag ju på en gång! :cool:
 
...men... Är rörelsemönstret det samma i sluta och förvänd? Det som skiljer är väl bara var man har "väggen"? Eller är jag förvirrad...? :confused:
 
Tack! :)

Ok, när vi ändå håller på - diagonalsluta, där blir det väl lite mer "diagonala" (korsande) frambensrörelser.....? Och bakbenen kommer att röra sig... ja hur då...? "Tvärare" i sidled? Eller tänker jag fel?
 
Shoulder in kanske , förvänd öppna tror jag inte det finns något ord för eller ens om det finns en rörelse som heter så? Kanske Shoulder out :D
 
Jo, om man blandar in engelska blir det så. Och då blir sluta haunces in och sluta på diagonalen half pass.

Men om vi återgår till franskan på har jag för mig att öppnan kallas versade, elelr ibland plié. Förvänd öppna har jag inte hört något namn på. Logiskt sett borde det kanske vara reversade? Nån som vet?
 
Förvänd ÖPPNA har jag visst missat helt. Hur ser det rörelsemönstret ut?
 
Hade en norsk tränare på besök härom veckan och jag tror att hon kallade förvänd öppna för kontraversad men jag kan ha hört fel... :o
 
Som en öppna, fast väggen är åt andra hållet :D

Alternativt: Vänster öppna i en högerkurva, eller tvärtom
 
Jamen då förstår jag! Nu måste jag bara bege mig ut på min urusla oinhängnade ridbana och föreställa mig en vägg...

Tack!
 

Liknande trådar

Samhälle Klockan är knappt lunch och jag har sett flertalet personer (obs som framstår som rätt "normala") lagt ut grattis på internationella...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 138
Senast: Badger
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 499
Hundavel & Ras Är det någon som har koll på västgötaspets och kan tipsa lite om vad man ska kolla efter/se upp för när man väljer uppfödare/valp? Om...
Svar
8
· Visningar
687
Senast: Tiger tok
·
IT & mobiler Jag har funderat länge på att köpa en ritplatta, men jag tror just nu att det lutar mot en iPad för att bredda användningsområdet lite...
Svar
1
· Visningar
333
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp