SM i dressyr

Synd att de sprack för KvK och Biggles idag när det gick så bra i kvalet :(

Måste säga att min avkomma är vääldigt lik sin pappa :angel:
 
Han var i alla fall överlägset bäst hittills. Alla övergångar med små hjälper, mjukt och fint och hade väl ingen stor miss. Så ja, jag kan tycka att han borde ligga där om man jämför med de andra.

Det är något jag har reflekterat över att övergångar över lag bland de flesta ekipagen är det inte speciellt hög kvalité på, många hack och missförstånd.
 
DressyrMupp: Patrik var professionell som vanligt, piaffen var kanon, så han var helt klart värd alla sina procent.

HM: Jag har samma reflexion som du angående hack och missförstånd i övergångarna. Men jag tycker att det framförallt gällde de unga nykomlingarna. De gör bra piaff och bra passage men de orkar inte riktigt med övergångarna än. Men nästa år sitter övergångarna å då blir det hård kamp om lagplatserna. Så efter Tinne och Patrik kommer det att bli trångt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Poliser finns på plats när SM i dressyr arrangeras på Grevagården i Skövde. – Vi har valt att se till säkerheten. Det finns inte någon...
Svar
0
· Visningar
99
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter I dag avgörs det vem som vinner världscupfinalen i dressyr 2024. Svenske Patrik Kittel ligger tvåa inför tävlingen i Riyadh. SVT sänder...
Svar
0
· Visningar
155
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det är 34 år sedan dressyr-SM arrangerades på Grevagården senast. Till helgen ska medaljörer i fem ålderskategorier samt paradressyr koras.
Svar
0
· Visningar
77
Senast: Gunnar
·
Tjatter Förtjänar inte Vasaloppet en egen tråd? Såg i VGV att vi är ett gäng som kollar. Vilka hejar ni på? Damerna hejar jag på Ida. Herrarna...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
2 939

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp