SM på Bökeberg

• Western
  • Trådstartare Trådstartare murfel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 36
  • Visningar Visningar 4 424
Sv: SM på Bökeberg

Det blir nog inget för mig. Kan inte åka 33 mil med häst, boka box för 3 dagar och sen kanske inte ens komma till final :p Men läktaren kommer jag och befolkar i alla fall!

har skummat igenom proppen och klassordningen lite igen, och den frågan som dyker upp är; kommer detta funka? :crazy: Jag har tidigare ställt mig frågan om folk verkligen kommer åka en hel vecka för SM, och frågan kvarstår. Även om jag, tex, skulle välja att bara rida reining, måste jag ändå boka box för 4 dagar, och tänk då om man inte tar sig till final,. det skulle i alla fall inte jag våga! (Vet inte hur motståndet ser ut i "min" klass). Ska jag dessutom tävla både Trail och Reining så får jag vara där hela veckan!

Är det bara jag som är orolig och negativ? Utbilda mig gärna, jag är öppen för att byta uppfattning! :idea:

Spontant tycker jag att idén är lysande. Tänk en hel vecka med westernridning:love: Om man satsar på att tävla så är det antagligen ett viktigt intresse och då är man beredd att ta en veckas semester för detta. Och tänk på hur härligt det kan vara att bara rida och titta på andra som tävlar under en vecka. Mingla med övriga ryttare, shoppa loss förhoppningsvis och framförallt få en upplevelserik vecka. Se det hela som en veckas semester ihop med sin häst. Givetvis så förstår jag att en del kan ha svårt att komma iväg och att det blir dyrt, men det är ändå ett SM.

ska dit och kolla. Har ALDRIG sett en riktig westernhäst 'in action' förrut (ja, på tv/youtube men inte på riktigt), så detta blir verkligen spännande! :)

Jag tror att det kommer bli jättebra med ett gemensamt SM :laugh: Kanske att det kommer vara endel detta året som inte åker pga av det Elanor skrev tex men om det lyfter statusen ordentligt så att hela sverigeeliten är med och tävlar, så tror jag att såsmåningom så kommer folk som satsar på att tävla ta en semestervecka, spara pengar och åka ner till SM:et :laugh: Man måste ju börja nånstans!! Och så som det har varit innan har det ju inte vara någon presige alls nästan i att vinna SM. Det SKA ju vara det största som finns i sverige :bump:

Sen hoppas jag att det kommer läggas på olika ställen från år till år så att det blir lite mer rättvist hur långt man måste köra....

Haha ja när du lägger upp det så låter det ju inte helt fel! :love:
Och missförstå mig inte, jag tycker det är kanon med ett gemensamt SM för att få fram EN svensk mästare i varje gren, inte 4-5 ;)

Jag tycker absolut att det är bra med ett gemensamt SM :)
Känns lite överreklamerat med 3 st SM medaljörer i Reining, Pleasure, Trail etc..:confused:
Ett önskemål kan vara att det vandrar runt i landet, år från år, så att det inte alltid blir förlagt på samma ställe. Blir ju som nån sa, väldigt långt för alla som bor i mitten o norröver i vårt land.
Jag tror också att man får kolla över kostnaderna..det är hutlöst dyrt :mad:
oavsett om du är där 2 dagar eller 6 dagar. Tror att man måste dra ner på omkostnaderna för ryttarna. Boxhyror, boendet (camping, el) office-charge och kanske kolla möjligheten till annan anläggning som kanske är billigare :idea:
Klassavgifterna är det enda som är överkomligt...
Inte kul att komma med exempelvis 2 hästar! En hel månadslön för 1 tävling:angel:
Tror att många tvekar att åka pga detta! Folk har inte råd helt enkelt, vilket är tråkigt. Tror det blir mer publik än tävlande, tyvärr:(

Hallå!!!!!!!!!!!!!
Nu är proppen OMGJORD så de är lite billigare man behöver inte vara borta så många dagar!! Kom igen nu allesammans.
OCH NI som har en APPALOOSA!!! Tveka inte kom igen nu när de äntligen lagt in om ApHC klasser med. DE är första gången för alla nån gång och de är många gröna som äger appisar och inte är tävlingsvana. Kolla in proppen och kolla även in ApHC hemsida för mer info. Ni behöver nu inte åka runt på flera tävlingar i år för att kvala till SM de gör ni där.

Hoppsan, my bad !!

Det funka visst med den ANDRA länken men inte i det första inlägget.......:o

jaja, nu kom jag rätt iallafall !!

Kan nån utbilda en stackare som bara ridit gamla hederliga WRAS-klasser innan, där det enda du behöver hålla reda på är Youth och Open? :D

Vad menas med följande siffer- och bokstavskombination? Ska man rida båda kvalen? :)

Fredag: (351) BRG1 APHA SPB Reining P 7 (kval)
Lördag: (373) BRG1 APHA SPB Reining P 5 (kval)

Vi har nu bestämt oss för att åka MEN FASEN VAD DYRT DET BLIR. Tanken på ett gemensamt är bra MEN LÄGG DET PÅ EN BILLIGARE ANLÄGGNING. Chaparral är en stor tävling med bra organisation och den är en av de billigaste tävlingarna. Fattar inte varför denna måste vara så dyr, det måste bero på anläggningskostnader, eller är det någon som vet varför det alltid är så dyrt på Bökeberg?:confused:

*KL*
Vi åker på söndagen och kollar finalerna, hade gärna kollat fler dagar om det inte hade krockat med jobb.
(Sedan Kiviks Marknad på måndagen, en helhelg i Skåne! :) )

kl

Vi kommer ner lördag-söndag och kollar finalerna i Reining, Cutting och Working Cowhorse!

Blir 2 flugor i en smäll med att vi ska dra och se Erik som tursamt nog giggar i Svedala! :D Tajming :love:

Sen hoppas jag att det kommer läggas på olika ställen från år till år så att det blir lite mer rättvist hur långt man måste köra....
Strömsholm ? som SQHA gjorde i fjol med Nationals och nästan gick bankrutt på kuppen ,, trotts varnande röster innan.

Svårt med lämliga Arenor där dem välkomnare denna sport med korna , slide stopps..

Vi har nu bestämt oss för att åka MEN FASEN VAD DYRT DET BLIR. Tanken på ett gemensamt är bra MEN LÄGG DET PÅ EN BILLIGARE ANLÄGGNING. Chaparral är en stor tävling med bra organisation och den är en av de billigaste tävlingarna. Fattar inte varför denna måste vara så dyr, det måste bero på anläggningskostnader, eller är det någon som vet varför det alltid är så dyrt på Bökeberg?:confused:
Ja jag kommer då inte tikll Chaparall , apsolut ingen platts för ett SM ..rida på dåligt underlag och riskera att flyta bort från plan om det regnar flera dagar i sträck , bra Arenor kostar tyvärr.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har kommit till det läget i min rehabilitering att jag ska cykla för att träna benmuskler. Det fanns ingen begagnad motionscykel i...
Svar
8
· Visningar
458
Senast: Rie
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 860
Senast: Nepenthe
·
Relationer Hej, Jag vet inte riktigt hur jag ska bete mig i denna situationen och buke brukar ju vara fantastiskt. Ett par gånger om året är vi...
Svar
14
· Visningar
1 273
Senast: Anna-Bella
·
Hemmet Jag har börjat fundera på att byta ut våtrumsmattan på väggar och golv i vårt pyttelilla badrum (1,6 x 2,1 meter "stort"). Inget annat...
Svar
18
· Visningar
673

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka