små avkommor från Artist?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare cusan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 997

cusan

Trådstartare
Artist är ju en "pytte pålle". Har han större bakåt i leden eller bli avkommorna också modell mindre?

Sv: små avkommor från Artist?

Jag har inte jättekoll, men vad jag har hört har han fått både modell mindre och ngt större..

Han är E: Strauss som är 162 cm. Sedan har du Hertigen 165 cm och Utrillo 163 cm och Hartung 169 cm och Gaspari 163 cm samt Biarritz 160 cm.Stonas mankhöjd kan jag inte svara till.

Olika. Har sett flera avkommor över 165.

Vet flera duktiga tävlingsponnyer e.Artist 768, alla undan russtoet Smulan (kat B). Tror att de flesta har blivit D-ponnyer.
Hlsn Helena

Jag har sett flera normalstora avkommor till honom.

Lät betäcka mitt hbl-sto på 1,65 med honom, tyvärr resorberade hon, men jag var inte orolig för att få en pyttehäst!

har sett en avomma efter han och den var ca 158cm

Läste statistik på det för några år sen och enligt den låg avkommorna 1,5 cm över snittet vid 4 års ålder.

Sen är ju statistik inte alltid helt pålitligt, jag misstänker att de flesta ston han fått har varit av modell större, har man en liten märr väljer man ju inte en liten hingst i de flesta fall.

Liknande trådar

Hemmet Jag har ofta med mig 1-2 mackor till stallet och snart börjar det bli för varmt att bara ha med dem i en vanlig matlåda. Jag har... 2
Svar
23
· Visningar
1 016
Senast: Krålus
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 337
Senast: Kajsalisa
·
Kläder & Bli fin Typiskt sett klassas litet mindre klockor som damklockor och litet större som herrklockor. Klockor med bling betecknas också damklockor...
Svar
16
· Visningar
942
Senast: vilde
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
970
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Oseriös avel 2023