Små saker som händer och sker

Gnist

Trådstartare
I hundlivet, men som ni inte skriver om här på buke, vad är det?

I mitt fall är det kanske i första hand om en hund skadar sig mindre allvarligt/får ont i halsen/noskvalster eller andra (i mitt tycke då) små (för andra) oväsentligheter i det dagliga hundlivet.

Händer iofs inte ofta att hundarna är justerade eller sjuka, men de få gånger de är det så skriver jag inte om det här eftersom att jag inte ser att det finns något direkt allmänintresse för övriga bukefalister att läsa om det..

Stora grejor, som när Rix blev påkörd av tåget och jag jagade vet som en galning kvällen innan julafton och samtidigt som jag ringde som en tok skrev inlägg här på buke, kändes däremot självklart då han ju figurerat lite innan här inne och där trodde jag att det fanns ett allmänintresse av att veta vad som hänt honom.

Sedan så blir det ju en del (kanske) oväsentliga inlägg med diverse bilder eller banala händelser som jag känner för att jag vill dela med mig av också såklart, men vissa grejer finns inte ens tanken på att skriva om kom jag på när jag idag tänkte efter :D

Vad har du för saker/händelser som du inte ens tänker tanken (nu får du ju tänka efter :rofl:) på att skriva om här inne?

Sv: Små saker som händer och sker

Jag skriver inte om varje träningspass med hundarna, jag skriver inte om.. hm. varje litet sår hundarna råkar få, om alla knäppa och respektlösa hundägare jag möter osv.

Egentligen kan man väl säga att jag inte startar trådar om "vad som helst", men jag skriver då och då i tråden som heter "Vad ska NI träna idag?", jag skriver om små "skitsaker" i vår vinthundstråd där vi diskuterar allt, jag svarar i trådar som skrivs av personer som undrar om något som jag ser som "liten skitsak" osv.

Jag kan tex absolut sitta och skriva om att unga hunden är jobbig när hon löper för att hon blir seeeg, och beklaga mig över detta, men jag skulle absolut inte starta en tråd om det.

För min del tror jag det beror väldigt mycket på humör. Tidigare var det mer problem jag diskuterade, numera är det mest lite rapporter och skryt när monstret sköter sig bra :angel:
Men precis som R_C säger så är det ju lite skillnad på vad man startar trådar om och vad som tas upp i andra trådar.

Framförallt, det jag inte skriver om är de små dagliga händelserna; hundmöten, allmänt bus hemma, småproblem, hans tokiga påhitt i skogen osv.

Det beror lite på dagsform vad jag startar trådar om. Speciellt unghunden hittar på saker som vi inte stött på tidigare. Sen kan det ibland bli lite "hjälp jag är orolig, är det någon som kan ge lite pepp"-trådar.

Har till exempel inte valt att skriva om när unghunden välte mig ner i vattnet nu i helgen, eller att han nog åkt på en släng kennelhosta igen... Eller att gamlingen skäller på Loomis-vakten när de är med mig på jobbet.

Agnes svalde ett revben i lördags som min mamma tappade på golvet. Trodde hon skulle spy upp det direkt men inte förens på söndagen kom det upp :)
Var orolig men eftersom hunden mådde bra och drack så avvaktade jag utan att ringa vet. (jagvet, jag är en hemsk människa)

Varit på MH och föreläsning med Barbro Börjesson för någon vecka sen i Växjö. Tänkte starta en tråd men de jag startat har inte så många skrivit i så jag struntade i det. (har endel bilder också)

Börjat agility med Agnes :) En nybörjarkurs.

Det kan komma en valp-tråd snart dock ;)

Senast ändrad:

KL

Saker som inte har en passande tråd men inte är tillräckligt intressant för allmänheten för att förtjäna en egen tråd:

Sami har kommit med på ett MH som hade platser kvar! På lördag smäller det! :bump:

Jag tycker att jag skriver relativt sällan om vad som inträffar, oftast är det när jag blir upprörd över något;) Men jag har en tråd jag har tänkt skriva länge som nog kan komma upp ikväll faktiskt...

Jag älskar ju att hacka på andra så det är väl mest det jag sysslar med :D :angel:

Utan att behöva tänka efter allt för mycket: det mesta :D

Jag skriver i princip aldrig om träningen, promenaderna, små skador, komplikationer i vardagen, eller ens dom flesta stora sakerna som händer.

Hundforumet är inte riktigt vad det en gång i tiden var, så numera delar jag inte med mig av särskilt mycket faktiskt. Brukar lägga in lite bilder när jag har valpar, eftersom att det är en del människor här som gärna vill följa dom, och få lite historier etc.

Jag skriver väldigt lite om hund sedan jag gick från Vilda Billie till Lugna Loka... :angel:

(Men jag har funderat på att starta en tråd om hur fn jag får henne att sluta gnissla.)

Jag kan svara på inlägg och skriva fritt i vinthundstråden om vardagen. Men det finns mycket jag inte skriver heller, om mina promenader och min dagliga träning. Småsår nämner jag inte heller och undrar jag över något ringer jag veterinären, och skriver en status på facebook:D För jag tänker att mina vänner där vill veta läget.

Många grejer jag undrar över som kan ses som bagateller använder jag sökfunktionen till. Ibland får jag starta en tråd...

Alla söta vardagsgrejer som de gör. Boss som dötrött och skitig kastar sig upp i den nybäddade sängen och somnar som en gris på mina kuddar (=byta och tvätta sängkläder igen). Eller som idag, första långpromenaden tillsammans med den blivande familjemedlemmen, som går så där himlans perfekt bra. Eller oron över att Bossen saknar tandämne för ena "huggtanden" men ingen tycks ha upplevt det förut så ingen har några råd eller ideer.

Sen nämner jag sällan något efter mina vallningsträningar (då skulle jag få skriva hela tiden), eller hur fantastiskt trevliga grannar jag har, och hur sööööta deras valpar är som jag hälsar på nästan varje dag.

Helt enkelt en massa positiva vardagsuplevelser som saknar allmänintresse;)

/Migo

Jag säger samma sak som flera andra här, det är en hel del man utelämnar. Annars skulle man ju få sitta här hela dagarna och skriva ointressanta saker. I vinthundstråden skriver jag säkert en och annan vardagsgrej och uppdaterar med ointressanta bilder, men i övrigt brukar jag mest svara på vad som efterfrågas och så där. Läser mer än jag skriver med.

Konkreta saker som jag utelämnar är ju t.ex. när Zoria fick vaginit, eller när hon blev kass i magen och jag fick gå zombiepromenader en gång i timmen hela natten, och sedan hade en liiiiidande valp som minsann svalt ihjäl och dog under fastan. Eller när Cebbe hade kennelhosta. Eller att jag får dammsuga fyra gånger om dagen så här års, eller plocka saker ur pälsar som motsvarar ett halvt träd. Eller alla vardagsträningssaker. (Tror dock att jag kaaanske skrev när Cebbe tog apporten i munnen för första gången, men om jag gjorde det var det nog mest för att vi tragglat i månader och bara som mest fått en nosdutt på apporten. Så det var ett stort framsteg. :D )

Men tja.. Att hundar blir smådåliga ibland händer ju och går också över, med eller utan veterinärbesök. Så det känns ju inte så där superintressant. Kennelhosta vet jag ju vad det är och vad jag ska göra så det blir bara karantän i hemmet nån månad sen är det inte mer med det. Vardagsträning är ju inte alls särskilt spännande att följa, däremot är det roligare med mer färdiga resultat. :) Så tja.. Typ så tänker jag iaf. :p

Tror jag knappt skriver om något här. Blir mer jag svarar i trådar, kanske då jag skriver om mina hundar om det hör till tråden till.

Jag svarar mest i trådar numera, allt beror på tid och ork. Jag startar ofta trådar där jag undrar saker, vill visa er något eller lätta på hjärtat angående något.

Saker jag tänkt skriva som inte blivit av är den otroligt intressant utbildningen vi har i två dagar just nu med Curt Blixt :love:, att Kittie var nära på att opereras pga främmande kropp IGEN och diverse framtidsplaner. :D

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 606
Senast: Takire
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 269
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 013
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret... 23 24 25
Svar
482
· Visningar
19 930
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka