småbarn med maginfluensa, hur gör man?

Status
Stängd för vidare inlägg.

ameo

Trådstartare
Moderator
Jag TRODDE att jag skulle ha en spyende Selma här idag, men det var falskt alarm - tackochlov... Det fick mig dock att börja fundera lite på hur man gör när det nu kommer nästa gång.
När de är små bäbisar så spyr de ner hela sig och hela sängen och that's it... Bara att byta ut alla sängkläder och kläder på ungen och stoppa barnet under vattenkranen för avsköljning. Möjligen (troligen :smirk: ) upprepa proceduren ett antal gånger innan barnet är friskt.
Selma är ju dock så stor nu att hon på ett helt annat sätt är medveten om vad som händer och blir ledsen och orolig när hon känner att hon mår illa. Hur tacklar man det, som hönsmamma?
Kan man få en knappt treåring att förstå att man kan spy i hinken bredvid sängen, om man hinner få dit huvudet i tid?
Helt enkelt, tips och råd önskas, om hur man på enklast möjliga sätt kan ta sig genom ett par dagar med maginfluensabarn...
TACK på förhand! :bow:
 
Sv: småbarn med maginfluensa, hur gör man?

Ja, det kan man, kom ihåg att håll i pannan när de hänger över hinken. Badda pannan med kallt vatten och tala om att det går snart över. För det gör det ju som tur är!!!

Ge dem saft och något att tugga på så de slipper spy galla...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp