Smakråd på tävlingsoutfit

maoulina

Trådstartare
Jag ska börja tävla lite dressyr och behöver nu införskaffa mig en utstyrsel. Det jag behöver hjälp med är kavaj och eventuellt ny hjälm.
Med den beslutsångesten jag har så kan jag aldrig bestämma mig för något så behöver nu lite smakråd :p

Först och främst har jag svart utrustning på hästen, även stövlar.
Kavajen jag vill ha är Pikeur Diana (klassiker). Men ska jag ha svart, brun eller marin? Vilket jag än väljer så vill jag ha samma färg på hjälmen. (Ska jag ha svart kavaj så har jag redan en svart Jacson Wen hjälm)
Exempel på bilden nedan:
he_538a52f1e087c334643c9aaf.jpg

Hästen jag har är en svettfux och passar både bra i brunt, marin och svart såklart.
Men vilket är snyggast på tävling? Svart är alltid ett säkert kort men tycker faktiskt det kan vara ganska tråkigt att se ut som alla andra? Eller? :p
biggi_538a5321ddf2b36e93f859a4.png


Vad tycker ni? :confused::D
 
eftersom alla nuförtiden har gått över till brun hjälm, bruna stövlar och brun kavaj (verkar det som i alla fall). så hade jag satsat på marint :p. jag tycker att det kan vara snyggt med brunt men har man en svettfux dvs typ en brun häst, så blir det för mycket brunt.

marinblått går alltid i hästvärlden, och jag tycker att det är mycket finare på en fux än brunt. och detta säger jag trots att jag själv har brun hjälm, brunt tävlingsschabrak brunt läder och bruna senskydd.. har dock en grå kavaj och brukar byta mellan ett brunt och ett grått schabrak på tävling. letar fortfarande efter det perfekta marinblå schabraket med vit eller silvrig kant :p.
 
Tror det blir marint nu när jag tänker efter :D Brunt blir nog lite för mycket och smälter kanske in för mycket i hästen!
Tack för hjälpen ;)
 
Marint! Men däremot tycker jag att du ska ta dig en funderare på kavajen, är du säker på att du vill ha en så lång kavaj? Tycker att det finns snyggare Pikeurkavajer, typ Epsom?
 
Marint! Men däremot tycker jag att du ska ta dig en funderare på kavajen, är du säker på att du vill ha en så lång kavaj? Tycker att det finns snyggare Pikeurkavajer, typ Epsom?

Jag har både provat diana och epsom och tyckte helt klart bäst om diana. Jag är 175 lång och har lång överkropp (har höftbenen i samma höjd som min storasyster som är 165, så ja, jag har 10 cm längre överkropp än henne haha) så diana blir lagom lång på mig då alla "normallånga" blir för korta :)
 

Liknande trådar

Dressyr Lite nyfiken, vad har ni på er och era hästar på tävling? :D Ryttare Hjälm: Svart Samshield Shadowmatte (som borde bytts ut för länge...
Svar
6
· Visningar
1 932
Senast: Wilfa
·
Utrustning Behöver lite input! Har en svart häst med frieser i sig. Vi kommer börja tävla dressyr i vår. Hon har brun sadel och brunt träns...
Svar
18
· Visningar
2 251
Senast: Amanda_F
·
Dressyr Ja, nu när tävlingssäsongen börjat komma igång på allvar kände jag att en sån här tråd var rätt passande! :) Så, vad har ni...
Svar
12
· Visningar
2 356
Senast: Luzzan
·
Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
731

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp