Småkryp vid dörrfönstret.

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Lilla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 9 008

Lilla

Trådstartare
För tredje året i rad vid den här tiden kommer det in jättesmå kryp vid ett fönster bredvid ingångsdörren.
I fjol berättade jag för bostadsförmedlingen som bad Anticimex att komma. Dom verkade inte veta vad det var men hade sagt att det var viktigt att städa. Öh jag städar även om jag antagligen har en dammråtta eller två.
Dom är bara där och ingen annanstans.
Någon som vet vad det är? Dom är jättesmå alltså. Vad kan jag göra?

Färg? Utseende mer än små? Har behövt en bild tror jag.
Dom är jättesmå och bruna och irrar runt. Har precis dödat dagens så det brukar ta några timmar innan det kommer nya. Kan försöka ta kort i morgon.
Ska prova ättika, har googlat mig fram till att dom flesta kryp ogillar det.

I morse när jag skulle ta kort hade det inte kommit några nya.
Sprayade med ättika, både utsida och insida. 12 h senare var det ett tiotal djur. För mörkt för att få en bild.
Läste ett mail till bostadsförmedlingen och för exakt ett år sen kom samma djur. Om inte Anticimex vet vad det är hur ska jag då få reda på det? Små små små, bruna lusliknande som rör sig rätt mycket.

I morse när jag skulle ta kort hade det inte kommit några nya.
Sprayade med ättika, både utsida och insida. 12 h senare var det ett tiotal djur. För mörkt för att få en bild.
Läste ett mail till bostadsförmedlingen och för exakt ett år sen kom samma djur. Om inte Anticimex vet vad det är hur ska jag då få reda på det? Små små små, bruna lusliknande som rör sig rätt mycket.
Vet inte vad dom heter men har också haft något liknande. Små, små bruna/ljusbruna skalbaggar?

Upplevde att mina gillade att vara i en gammal matta som hängde på väggen. De åt inte av den utan de levde bara där. Försvann när jag slängde ut den och en massa annat skräp som samlade damm.

Senast ändrad:
Vet inte vad dom heter men har också haft något liknande. Små, små bruna/ljusbruna skalbaggar?

Upplevde att mina gillade att vara i en gammal matta som hängde på väggen. De åt inte av den utan de levde bara där. Försvann när jag slängde ut den och en massa annat skräp som samlade damm.

Känns som typ ngt lus. Pytteliten kropp och ngr små små ben. Brun.
Finns bara i fönstret vid dörren.

Det är garanterat stövsländor.
Jag har dom också på utemöblerna och enbart en gång har jag sett en inne hos mig trots att alla dörrar står öppna jämt.
Håll luftfuktigheten under 50% inne så överlever dom inte inomhus enligt Anticimex. 😊

Det är garanterat stövsländor.
Jag har dom också på utemöblerna och enbart en gång har jag sett en inne hos mig trots att alla dörrar står öppna jämt.
Håll luftfuktigheten under 50% inne så överlever dom inte inomhus enligt Anticimex. 😊
Stämmer inte om man tittar på bilder av stövsländor.

Dom är så små så det är svårt att få en bra bild.
Kommer trots ättika, citron och radar.

Bifogade filer

• BF270107-E096-4C59-82F5-4F79E16285F4.webp
    BF270107-E096-4C59-82F5-4F79E16285F4.webp
    24,6 KB · Visningar: 743

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 922
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 476
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 703
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 688
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår