Z

Zii

Hjälpte till att ge hö åt några hästar häromdagen och märkte att jag fick en massa småkryp på händerna från höet.
Dom var ca en halv till en millimeter långa gröngula nästan höfärgade och såg mest ut som små avlånga skalbaggar vad kan det vara för kryp :confused:

BLÄÄÄÄ
men se det från den ljusa sidan! :idea:
om nu hästen skulle få i sig en sån bagge... så får han ju extra proteintillskott!! :D

Ingen aning!!!! Vi har däremot svarta skalbaggar, stora som 50 öringar som brukar finnas under höbalarna! Snacka om SUPERÄCKLIGA!!!!!!!!!!!!!!!

/Timsetim

Ingen som vet vad det kan vara undrar mest om det kan vara skadligt för hästarna eller vad det säger om höets kvalitet :confused:

Det beror ju på varför bagganar är där.... vet ej säkert vad baggar äter de måste ju lockas dit av en anledning :confused:

Liknande trådar

Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
700
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 474
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 455
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 368
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka