Smal nosgrimma till??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Havregryn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 023
Sv: Smal nosgrimma till??

Tkr att ju kraftigare huvud desto bredare nosgrimma.
Och om du frågar mig så var det inte alls snyggt med den smala nsogrimman på foderhästen.. :p

har du bild att visa på ett kraftigt huve med bred nosgrimma?

jag kan inte bestämma mig.. hmm..

De allra flesta hästar passar i en smal nosgrimma, men en häst med långt huvud kan möjligen passa bättre i en bred.

Däremot är det ganska få hästar som passar i en bred nosgrimma. På t.ex. mindre ponnyer med litet "arabhuvud" med bred panna ser det rent förskräckligt ut.:crazy:

Hoppning - Smal

Dressyr- Bred.

Jag tycker det inte spelar så där stor roll om hästen har stort huduv eller inte. Min häst har litet huvud och klär lika bra i bred som smal.

:)

klar de är en smaksam men jag kan juh inte bestämma mig om de är snygg, därför bad jag att få se bild på hästar som har de då den enda gång jag noterat att jag sett de är på sambons förra häst..

Hmm.. ingen som har fler bilder på ett stort huve med smal nosgrimma?

hopphästar ska ha smal och dressyrhästar bred! men ingen häst klär i så smal som du har på din bild, förutom utställningsaraber...

Min medryttarhäst har rätt stort huvud. Men det kanske är stjärnen som ger det intrycket. Personligen tycker jag hästar ser rätt instängda ut i breda nosgrimmor/breda remmar. Fast mellanbreda är fulast, antingen eller tycker jag :D

Smal nosgrimma, ca 1,5cm bred:
http://archive11.pixbox.se/arkivet/synligt_8/16920000-16929999/640x480/16920246.jpg

Bred nosgrimma, 4,5 cm:
http://archive1.pixbox.se/arkivet/synligt_8/17750000-17759999/640x480/17757797.jpg

Mellanbred, ca 3 cm:
http://archive9.pixbox.se/arkivet/synligt_8/17750000-17759999/640x480/17757824.jpg

Jag tycker alla hästar är snygga i smala nosgrimmor, medan breda bara passar en del.
Ligger en del i det Centaur säger; smal-hopp, bred-dressyr. Kan ju tillägga att jag är hoppinriktad :p

Liknande trådar

Utrustning Ni som har hästar som inte gillar smala, raka nackstycken, vilka modeller har ni provat och vilka har fungerat bäst? Jag har ett...
Svar
6
· Visningar
1 359
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
12 040
Senast: monster1
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 663
Senast: Otherside
·
Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 366

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka