Smala ridstövlar?

AraSlei

Trådstartare
är det ngn här som vet ett par ridstövlar som är väldigt smala i skaftet och godkända för dressyr? Har provat alla hööks stövlar, alla på börjes och en del andra hästbutikers oxå, men hittar inga som passar.. :crazy: Måste ha ca 36 cm i omkrets där det är som bredast runt vaden.. Vill gärna ha ett par läderstövlar, svarta med snörning. Dragkedja eller inte kvittar. Ngn som kan tipsa??

Sv: Smala ridstövlar?

alltså, jag har typ storlek 38 men vidden på dom på hööks för strl 38 är typ 38 cm..´ :crazy: så isf måste jag ha strl 36 om dom ska passa i skaftet.. så ja, alla är typ för vida i skaftet

Beror på hur mycket du vill lägga på ett par stövlar, men ´jag köpte cavallo o de fanns i de flesta storlekarna. Behövde inte ens måttbeställa, utan valde bara ett par som de brukar göra och sen fick jag vänta medans de tillverkades. Finns två prisklasser på de ca. 1700 kr och 3700 kr. Skillnaden är kvaliten på lädret...

Jag har ett par Rectiligne Tampa, de är dock SMALARE än vad du vill ha men de går säkert få lite vidare med.

Svarta, läder, mjuka (inte stela utan väldigt mjukt skaft), dragkedja bak, snörning.

har tänkt mig ett maxpris på runt 3000. Kolalde på ett par stövlar från Sarm Hippique, dom finns ju också i många olika storlekar.

Cavallo går att måttbeställa utan extra kostnad. Så var det för ett par år sen i alla fall när jag köpte mina.

Jag har ett par Sarm Hippique som jag är jättenöjd med. När jag köpte mina för ca 2 år sedan kostade de omkring 3000:- Jag hittade en måttabell för deras stövlar. Här är de olika måtten för strl 38:
Sko 38 NN Höjd 44, Vad 36
Sko 38 WW Höjd 44, Vad 38
Sko 38 EW Höjd 46, Vad 38
Sko 38 XW Höjd 44, Vad 40
Sko 38, XXW Höjd 43, Vad 42
Sko 38 SS Höjd 42, Vad 36
Sko 38 LL Höjd 45, Vad 36
Sko 38 EL Höjd 47, Vad 36
Sko 38 SW Höjd 42, Vad 38
Sko 38 HE Höjd 43,5, Vad 33

Inte mer än den vanliga reklamationsrätten på 2 år. Borde jag fått det?

ja, du, jag vet inte.. :p Tänkte att eftersom dom ändå kostade såpass så kanske..

Ok du menade så, jag trodde att jag hade missat något ;-) Vad jag vet så brukar det nog inte vara någon speciell garanti på ridstövlar oavsett vad de kostar. Kanske för att det är väldigt individuellt hur mycket man sliter på dem.

Om du ska ha måttbeställda cavallo kostar det ca 500 kr extra (gjorde det i julas iallafall), men de har jätte många storlekar, så oftast behöver man inte måttbeställa de. Om de inte har de på lager ska de kunna hämta hem (beställa hem) de utan extra kostnad till dig. Så sa de till mig iallafall när jag köpte min :), kan tillägga att det var värt att vänta 2 mån på de, för de är jätte fina, nu måste man bara gå in de ordentligt ;)!

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
228
Senast: sweep
·
Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
651
Senast: Zpunk
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 068
Senast: Ajda
·
Utrustning Har precis mätt mina vader då dom inte fick plats i de gamla ridstövlarna som togs fram ur förrådet. Landar på 37 cm. Inser att det... 2
Svar
21
· Visningar
1 343
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka