Smalare syskonvagn?

MsSleepalot

Trådstartare
Vi behöver en syskonvagn som går in genom vår dörr, som är 75cm bred. Nån som kan tipsa om nån syskonvagn som är smalare än så? Hittar ingen, förutom Phil & Teds då... Men finns det nån där barnen sitter bredvid varandra?

Sv: Smalare syskonvagn?

Den smalaste jag stött på är x-adventure quicksilver, 72cm bred har jag för mig.
Näst efter det är det duowalker sky, men den är 1 cm för bred för er dörr :-(

Förresten, nån som har en BabyTravel syskonvagn, den nyare modell med bredare mellan framhjulen, och kan mäta hur bred den är? Hittar inga mått på nätet...

Vi kör phil & teds och är supernöjd! :)
Det som föll oss mest i smaken är att den är jättekompakt när man viker ihop den vilket gör att vi får in den i bilen trot rätt stor hundbur samt att när storasyskonet är på dagis och man vill ta en promenad med lillasyskonet så kan man använda den som "enkelvagn" också!

Vi var två familjer som fick barn samtidigt (två gånger) så det är lika långt mellan våra barn.

Vi köpte en P&T och de en BabyTravel.

Efter ett år körde vi vagnen som enkelvagn och de sålde sin vagn och köpte en ny sittvagn istället. Jag var rätt nöjd med vårt köpt ;)

Dessutom hade de levt ett helt år utan att kunna köra ut syskonvagnen på balkongen. Vårt barn sov gott där ute varje dag :) Det var jag också nöjd över!

Jag som ofta kör bil var också mycket nöjd över att jag orkade slänga in vagnen själv i bilen. En del syskonvagnar kan väl väga 18-20 kg eller nått sånt. Det måste vara hysteriskt jobbigt att först köra en 20 kg tung vagn, sen ett äldre syskon på 10-15 kg och så en bebis/yngre syskon på 3-10 kg eller nått sånt.

Vi köpte en begagnad ORA vagn till våra tvillingar. Jag har inte kvar den så jag vet inte exakta bredden men jag upplevde den som betydligt nättare än brio och emmaljungas vagnar.

vi hade en carena double swing 2010 till en början pga vi ville ha liggkorgslösningen de hade, supernöjda med den. men när det var dags för lilleman o byta till sittdel ville vi byta ner oss till både lättare vagn men största orsaken var att vi hittade en bil som vi verkligen ville ha som oxå var en sedan.. vilket skulle bli lite trångt i bagagen med swingen:)

vi köpte ny vagn för strax efter nyår och på inrådan från en bukefalist som nyligen köpt samma vagn så blev det en P&T explorer. och vi är så nöjda vi kan vara. tack för tipset! (tror det var du saltahajen);)

jag tittade till en början oxå på P&T men ratade dåvarande sortimentet närmsta butik hade, vilket var WIBE och en till. eftersom jag tyckte styret var kort, vi fick göra ett "extraköp" och byta efter 7 månader men men... nya modellen passade oss mkt bättre:)

Vi har Wiben men jag så sugen på den nya nu, "Hammerhead" jag vill ha 2 hjul fram då jag kan tyck den blir lite "vinglig" i snön trotts att jag har låst framhjulet! Men detta vågar jag inte tala om för min sambo som tycker jag byterbarnvagnar som andra byter underkläder ;)

Vi har oxå en P&T Explorer, använder den som enkelvagn och kunde inte vara nöjdare!
Tycker inte den är alls jobbig eller vinglig ens med svängbart framhjul i mycket snö.

ja men då var det kanske western_ivy för denna buke hade explorer:)
jag tycker inte heller den är vinglig i snö har precis gjort en runda på stan där det var fullt med modd o slask och den gick lätt köra med enhandsfattning:) med två barn i...:)

kollade min inläggshistorik o ja det var western...:) tack för tipset:)!

Senast ändrad:

Vi bor uppe i norraste norrland med MYCKET snö, för mig är då inte en 3 hjulig vagn det optimala MEN jag väljer dock inte bort denna vagnen mot en stor och klumpig ist :)

När det var som värst var vi ute och gick på oplogade vägar med ca 30cm nysnö, så det var en hel del snö och så :)
Visst fick man ta i lite ibland men då hade vi inte låst framhjulet, har även varit ut i mycket slask och det var inte heller några problem...

Liknande trådar

Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
2 059
Senast: Ninnurur
·
Småbarn Läste om @Midsommarblomsters erfarenheter av organiserad gymnastiklek i grupp, och förstår absolut utmaningarna kring den typen av...
Svar
6
· Visningar
577
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 725
Senast: Bullen22
·
Övr. Hund Jag har sedan drygt två veckor tillbaka bara min 13-åriga whippet kvar. Hon har sedan hon var valp varit helt okomplicerad med att...
Svar
9
· Visningar
828

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka