Smalhetsidealet och dess historia (utbruten från Viktstabilitet - kostar det?)

Gör du? För mig framstår det som att du har ett enda fokus och det är din rätt att få "vara orolig" (och därmed kommentera) över överviktiga kroppar i din närhet. Det jag skrivit om förtryck och strukturer lämnar du ju fullständigt därhän. Du verkar inte heller reflektera över skillnaderna i dina exempel. Du fortsätter ju ta upp dom.
Ja, det gör jag. Jag utgår från mig själv när jag diskuterar och har sagt, jag vet inte hur många gånger, att jag ALDRIG har kommenterat någons övervikt.

Jag har läst allt du skrivit, men inte spunnit vidare på allt. På samma sätt som att du bara besvarar en bråkdel av det jag skriver. 🤷
 
Förlåt mig, #inteallatjocka
Det där är bara löjligt, #inteallatjocka, seriöst liksom, väx upp. Alla är inte som du. Det finns dom överviktiga som inte mår dåligt, som inte mår dåligt över kroppen i sej, som har bra självkänsla. Att det ska vara så svårt att förstå att inte övervikt är per automatik lika med ett dåligt och jobbigt liv även ifall dom är mer utsatta än normalviktiga som smälter in mer.

Fattar inte att det ska vara så svårt att sluta fokusera så extremt på vikten i sej självt, det är inte den som avgör huruvida man mår bra eller inte.
 
Ja, det gör jag. Jag utgår från mig själv när jag diskuterar och har sagt, jag vet inte hur många gånger, att jag ALDRIG har kommenterat någons övervikt.

Jag har läst allt du skrivit, men inte spunnit vidare på allt. På samma sätt som att du bara besvarar en bråkdel av det jag skriver. 🤷

Om det finns delar du vill att jag ska svara på så får du i så fall gärna citera vilket.
Jag anser ju att jag indirekt redan har svarat på det, men uppenbarligen är det något jag missat.

Se föregående svar kring vad du har kommenterat eller ej - det är liksom inte det som är viktigt. Det är ditt stora fokus på att ha rätt till att få göra det.
 
Det där är bara löjligt, #inteallatjocka, seriöst liksom, väx upp. Alla är inte som du. Det finns dom överviktiga som inte mår dåligt, som inte mår dåligt över kroppen i sej, som har bra självkänsla. Att det ska vara så svårt att förstå att inte övervikt är per automatik lika med ett dåligt och jobbigt liv även ifall dom är mer utsatta än normalviktiga som smälter in mer.

Jag har aldrig sagt att alla är som mig. Jag har heller aldrig påstått att alla tjocka mår dåligt eller har ett dåligt och jobbigt liv.
 
Det där är bara löjligt, #inteallatjocka, seriöst liksom, väx upp. Alla är inte som du. Det finns dom överviktiga som inte mår dåligt, som inte mår dåligt över kroppen i sej, som har bra självkänsla. Att det ska vara så svårt att förstå att inte övervikt är per automatik lika med ett dåligt och jobbigt liv även ifall dom är mer utsatta än normalviktiga som smälter in mer.

Det är väl ingen som sagt att övervikt är lika med dåligt och jobbigt liv? 😳 Det är väl just det vi pratar om, att det är det felaktiga antagandet som görs av många och det är just vad som drabbar många med övervikt. Felaktiga antaganden om deras liv och hälsa.
 
Det finns dom överviktiga som inte mår dåligt, som inte mår dåligt över kroppen i sej, som har bra självkänsla. Att det ska vara så svårt att förstå att inte övervikt är per automatik lika med ett dåligt och jobbigt liv även ifall dom är mer utsatta än normalviktiga som smälter in mer.

Nu verkar jag ha missat något väsentligt - var har @Saeta påstått ovan?
 
Nu verkar jag ha missat något väsentligt - var har @Saeta påstått ovan?
Jag skrev att inte alla faktiskt är medvetna om sin övervikt, hon skrev att minsann 99,9% är medvetna om sin övervikt. Det är inte alla som är medvetna om den, min vän upptäckte det först när vi hade en fotodag, stor viktökning på kortare tid som hon pga av fotodagen när hon upptäckte det sökte för och fick hjälp och håller nu på att gå ner i vikt igen då hon fick medicin som hjälpte.
 
Äsch, jag checkar ut för kvällen. Tack ni som ännu kämpar. Vet ni ibland kan det kännas hopplöst men jag vet att det gör skillnad i längden. Ni är bäst.
 
Jag skrev att inte alla faktiskt är medvetna om sin övervikt, hon skrev att minsann 99,9% är medvetna om sin övervikt. Det är inte alla som är medvetna om den, min vän upptäckte det först när vi hade en fotodag, stor viktökning på kortare tid som hon pga av fotodagen när hon upptäckte det sökte för och fick hjälp och håller nu på att gå ner i vikt igen då hon fick medicin som hjälpte.

Men varför påstår du att @Saeta skrivit att all övervikt är lika med ett jobbigt och dåligt liv?
Det här blev ju jättekonstigt.
 
Äsch, jag checkar ut för kvällen. Tack ni som ännu kämpar. Vet ni ibland kan det kännas hopplöst men jag vet att det gör skillnad i längden. Ni är bäst.

Ja, alltså, för min del blir ju detta ytterligare en vikttråd som mer än gärna får stängas eller dö ut för det är ju bara rundgång från tidigare vikttrådar ändå. Det händer ju liksom inget i frågan. Jag kan lika gärna titta på färg som torkar.
 
Jag skrev att inte alla faktiskt är medvetna om sin övervikt, hon skrev att minsann 99,9% är medvetna om sin övervikt. Det är inte alla som är medvetna om den, min vän upptäckte det först när vi hade en fotodag, stor viktökning på kortare tid som hon pga av fotodagen när hon upptäckte det sökte för och fick hjälp och håller nu på att gå ner i vikt igen då hon fick medicin som hjälpte.
Men hon fick på sig samma storlek av sina kläder skrev du ovan?
Då är omöjligt viktökningen stor skulle jag vilja påstå.
 
Men hon fick på sig samma storlek av sina kläder skrev du ovan?
Då är omöjligt viktökningen stor skulle jag vilja påstå.
Det har jag inte skrivit alls faktiskt, sluta hitta på. Det ger inte så mycket vet du att sitta och hitta på vad andra skrivit..Jag skrev att dom köper samma storlek av ren vana och tron om hur dom såg ut, inte att dom fick på sig kläderna.
 
Ja, alltså, för min del blir ju detta ytterligare en vikttråd som mer än gärna får stängas eller dö ut för det är ju bara rundgång från tidigare vikttrådar ändå. Det händer ju liksom inget i frågan. Jag kan lika gärna titta på färg som torkar.

Det går betydligt långsammare än färg som torkar ;) Men diskussioner sår små frön, de kan växa många år senare. Buke har definitivt gjort mig mer medveten om mycket, och jag var definitivt motsträvig i de flesta trådar bara för ett par år sedan. Vill tro att det gör skillnad för fler än mig som läser.
 
Eeh... ja? Av uppenbara anledningar?
Problemet är att inte alla upplever samma saker hela tiden, folk ska inte behöva vara rädda för att ev bli överviktiga, dom ska inte behöva vara rädda att folk kommer reagera på ena och andra sättet när det faktiskt inte behöver vara fallet.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp