Smällandet skrämmer slaget på både hästar och andra djur

Sv: Smällandet skrämmer slaget på både hästar och andra djur

Jag tror inte att man kan få alla hästar skottsäkra. Vissas rädslor är starkare än andras. Hästar är ju trots allt olika individer som är olika och olika känsliga.

Jag har även fått inse att jag förmodligen aldrig kommer få bort min hästs "stirrighet" helt och hållet. Jag trodde att det skulle gå att bota med rätt träning men det tror jag inte längre. Visst kan det kanske bli bättre men att få bort det helt tror jag inte går. Han bara är sån.

Ja vet, hållt på med problemhästar i många herrans år, har lyckats med väldigt mkt som andra inte lyckats med, men så finns det ju undantag, tyvärr

Jag trodde att det skulle gå att bota med rätt träning men det tror jag inte längre.

Vet precis vad du prata om:crazy: ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 555
Senast: Edla
·
M
Träning Jag behöver verkligen hjälp och vet inte hur jag ska bära mig åt. Alla råd mottages tacksamt... :( Ca 1 månad sedan köpte jag en ny... 2 3
Svar
47
· Visningar
7 535
Senast: Appetax
·
L
Avel Jag har ett halvblodssto e Eloge u Cassandra ue Hubertus hon är världens underbaraste jag älskar henne verkligen över allt annat. Jag... 2
Svar
33
· Visningar
2 848

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka