Småmaskiga hönät

Fillifjonkan

Trådstartare
Ni som har erfarenhet av dessa, från vilket företag köpte ni och vad tycker ni om näten?
Jga har testat från ett och samma företag sedan i höstas men mina hästar biter fortfarande hål i näten trots att det har fri tillgång. Säker därför efter ett mer hållbart nät. Annars tycker jag att de är kanonbra, fri tillgång och trots detta har mina hästar perfekt hull!

Sv: Småmaskiga hönät

Köpte nät till hummertinor på Carapax och knöt i hop nätet själv. Funkar superbra.

håller med Egonson_!

Jag har en matglad islänning som tuggar sig igenom allt, men det här nätet håller :)

jag har åxå de nätet. som Egonson_ och Wippos. mitt matvrak slet som bara den i början men de höll.. haft mitt i 6 månader nu å fortfarande helt.. å han är lugnare å äter försiktigare nu=)

Jag köpte det billigare på Hööks, för 149kr.
Jag har använt det i 3 månader nu och det är fortfarande helt.

Konstigt, de flesta jag läst/hört om är jättenöjda.

En slitande bitande ardenner som lyckats slita sönder allt annat jag provat, över en natt, rår inte på Caisas.

Har både hööks egna o caisas, tycker nog hööks har hållt bäst men nu efter dryga halvåret så känns dom himla mjuka. Men jag har nog lagat caisas näten fler ggr, om man bortser från två nät från hööks som jag fick sy ihop kantbanden på :-)

Min häst har lyckats haft sönder två nät från Caisas samt ett från Hööks.. blir nog att prova dalpraktikens nästa gång

Knyt själv :d

Rolig underhållning framför tvn. 1-3 kvällar beroende på storlek :D

Jag köpte polyreutansilkesnöre (jag hatar felstanvingar, men har íngen aning om hur just detta ska stavar, ha överseende :angel: )

Jag gjorde 3x3 rutor, 2.5m långt, 1.5m högt när det är tomt.. Fyrkantigt. Det går i jävla mycket hö :cool:

Önskar jag orkade och kunde..:grin:
Btw köpte hööks. Höll dryga månaden. Borde laga det men i väntan på ork köpte jag ett nytt.

Hur mycket kg hö går det i ett stort från caisas, om det är det storleken du har?
Annars får någon annan gärna svara.

Var lite väl skrytsam med det jag hade gjort, det var söndertuggat. Jävla hästar :devil:

Vi är flera i stallet som har nät från Caisas. Tror att två av hästarna lyckats bita sönder näten, det efter ca ett halvårs användande.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
2
· Visningar
344
Senast: Shixle
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 368
Senast: Roheryn
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 984
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka