Brandgul

Trådstartare
Jag vill kunna se olika playkanaler från datorn till en tv.

Men läser nu att en smart-tv kräver appar och att t.ex. svt play inte fungerar där.

Men kan jag på något annat sätt koppla upp en tv till ett nätverk (vi har trådlöst) och på så sätt kolla på playkanalerna?

Vad skajag skaffa för slags tv och hur ska jag göra?

Sv: Smart-tv

Vi har en vanlig tv med Apple TV (liten box som ansluts till teven och till nätverket). Med våra datorer och Iphones kan vi ansluta till Apple TV och streama t.ex. från SVT Play. Det fungerar väldigt smidigt.

Det finns hopp även för Google. Snart släpps "Appledödaren" (Typisk Aftonbladetrubrik) CromeCast.
Med den kan du streama trådlöst från din lur eller dator. Hade du haft en iPhone hade du kunnat göra detta i ett par års tid redan... :angel:

(Om din TV har USB)

Senast ändrad:

Till saken hör att mina bekanta har en NAS (?) och från den kan jag via mobilen eller surfplattan skicka bild till deras tv. När jag är där givetvis. Vet dock inte om det fungerar med playkanalerna...

För att kunna se filmerna från en NAS krävs en TV med nätverkskort, DLNA samt att playkanaler inte kan ses via NASen.

hdmi-kabel verkar vara det jag söker?? Då kopplar jag bara datorn till tv:n och kan kolla allt jag vill!

Det är utan tvekan den enklaste och framförallt billigaste lösningen. Smart-TVs har jag aldrig förstått vitsen med, förutom att det är ett bra sätt att kräma lite extra pengar ur konsument.

Liknande trådar

Hemmet En anhörig till mig har idag en ca 20 år gammal "dum"-TV och en DVD-spelare med inspelningsbar hårddisk inkopplad via HDMI. Hen streamar...
Svar
3
· Visningar
437
Senast: lytesout95
·
IT & mobiler Jag behöver köpa en ny tv, och jag behöver hjälp med vad jag ska titta efter. Har under flera år kollat via äppel-tv och använt flera... 2
Svar
32
· Visningar
1 753
Senast: Malinois
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 185
Senast: __sofia__
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får... 6 7 8
Svar
148
· Visningar
10 965

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka