Sv: SmÄrta!

Min ponny hade lymfangit i somras, ena bakbenet var uppsvällt och hon visade tydligt att hon hade ont. Gick dock över ganska fort efter att behandling sattes in.

det kan dom ha, men det beror väl lite på vad som orsakar lymfangiten, får hästen det av ex mugg eller sår så är det ju inte så konstigt att den har ont.
och om det dessutom blir svullet, så kan det ju bli ömt och kännas obehagligt på grund av det med.

Har hästar beröringssmärta vid lymfangit!!!??? Ingen som vet?

Det har jag inte märkt att de skulle ha, när man klämmer om det svullna benet. Men givetvis kan de ha ont och bli halta av obehaget av svullnaden.

Hälsning Maja

det är vanligt att de blir berörigsömma vid lymfangit. Se till att komma under behandling.

Liknande trådar

Hästvård Har ni erfarenhet av lymfangit där ni inte hittar något sår på 5 dagar men benet är som en stolpe, på kvällen på 5e dagen har det... 10 11 12
Svar
237
· Visningar
20 457
Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
544
Senast: Mearas
·
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 118
Senast: Freazer
·
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 025

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka