Smeknamn på hund???

katie

Trådstartare
Ofta har man ju ett smeknamn på sin hund. Heter hunden nåt långt krångligt i stamtavlan brukar man ha ett enklare tilltalsnamn.

Mina hundars smeknamn:

Embla: Emm, Emmemm, Tanten, Hjärtat
Bamse: Bam, Bambam, Dum, Dumdum:love:(han hittar på mycket)
Kate: Katie, Titti, Tittibus

Mina hundar har korta enkla namn men 'kärt barn har ju många namn'.;)

Vad har du för smeknamn på din/dina hundar??
 
Sv: Smeknamn på hund???

Min hund heter Tim, men ibland kallar vi honom för Timperimpi. En del säger Timmy, men det är oftast för att de hört namnet fel.
 
Sv: Smeknamn på hund???

En av mina förra hundar hette Mascot, men blev ofta kallat masken och svartenbrandt.

Masken kom av att han var som en hal ål att fånga när han han inte ville vara hjälpsam, samt att när han blev glad så svajade hela kroppen i takt med svansen.

Svartenbrandt kom av att han var svart och helt påhitt från min sida men det finns någon en känd/ökänd person som heter så i efternamn.
 
Sv: Smeknamn på hund???

När vi hade taxen som hette Douglas kallades han iböand för "Doggi".
Harley kallar vi ibland för "Halla" eller "Hallaballa" :D , På gården där jag bor går han under namnet "Kungen" då alla som träffat honom slagits av hans charm och värdighet, haha.

Grima kallar jag oftast bara Grima eller Mattes prinsessa :p.
När jag är sur på henne kallar jag henne efter hennes stamtavle namn "Disha" :devil:
 
Sv: Smeknamn på hund???

Quintana
Men vi säger ofta det, fast Kin-ta-na
Sedan går hon under Nana, Nani, Lilla Q och så klart Kintananananananananana. :)
 
Sv: Smeknamn på hund???

Min hund hetren Dionysos men kalls Dennis för det kommer från namnet dionysos men han kallas även råttan, knäpp kines, spåntratt och hjärtat:love:
 
Sv: Smeknamn på hund???

kl

Gwinnie,
winnie, tiny winy,g ,lilla g ,råttan,grisen, gini

Ixi

ixi pixi,pissi,pixi,ix.
 
Sv: Smeknamn på hund???

Izumi:
Zumi, Strumpan, Strumpdjur, Våfflan, Toffel, Rumpstrumpan, Valpis, Skruttdjur, Knasvalp, Hysterihund, Gosis, Haaaaaallå, Beppiiiiiiiiiiis

:D
 
Sv: Smeknamn på hund???

Min heter Emission of Light och kallas:

Lisa (mer alldagligt och på hundkurser)

Sötis och Tösen när matte fjantar sig:D
 
Sv: Smeknamn på hund???

Min hund heter Lots of spots countryman "dalmatiner" men kallas Ceasar:D inte i närheten av hans riktiga namn men endå:)
 
Sv: Smeknamn på hund???

pappas heter Pickups Trapp

och kallas för Isac, de va jag som kom på det när jag mublerade lite med bokstäverna :p
 
Sv: Smeknamn på hund???

*kl*

Struntar i stamtavle-namnen utan döper dem till enkla namn som går bra att ropa..:)

Exempel
Siri- Sirin mfl
Eskil- Egil, lillbögen mfl
Ylva- Ylving mfl
Myra- Myrling mfl
Sparven- Sparris mfl

Gilly
 
Sv: Smeknamn på hund???

Gizmo- gizze, gizzebus, älskling, snutten, råttan, bajshund (efter igår när han åt hundskit :eek:) det blev bad och tandborstning!!
 
Sv: Smeknamn på hund???

Min hund har måååånga smeknamn :angel: Men för att förtydliga använder jag bara hennes riktiga smeknamn vid inkallning osv.

Hunterfields Singing Ice, Nikki: Nikksan, Nikey, Nikey-bike, Nikki-prick, Pricken, Pricksan, Poopi, Poopen, Pongo, Pongolina (:o), Ixi, Ixen, Trixi, Prixi, Baby, Pingu, Busan, Sötis, Fining, Nanna, Nanna-bus, Nonni-ponny, Totte, Foxen, Hund (när jag är arg) + många fler, och kombinationer av alla nämnda :rofl:
 
Sv: Smeknamn på hund???

Min lilla schnauzer heter American pie, blev "Ami" som smeknamn...

Till sjag en gång var barnvakt åt uppfödarens dotter, och hon hörde fel ...:D

Jag sa till Ami(när hon satt i mitt knä som vanligt):
- Du är allt en riktig mammegris du..

Flickan tyckte jag sa "AMIGRIS" :rofl:

Så numera kallas hon oftats för Amigrisen.....
 

Liknande trådar

Tjatter Kärt barn har många namn brukar det heta. Vad har ni för smeknamn på era djur? Min hund hette Tira, men med tiden fick hon fler namn...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 198
Senast: lingonben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp