Sms-utkast som jag inte skrivit

Magiana

Trådstartare
Jag hittade ett sms-utkast i mobilen som jag definitivt inte har skrivit själv. Ingen annan än jag har haft tillgång till telefonen. Mottagaren skulle vara en person som råkade skicka sms till mig av misstag.

Vad sjutton har hänt???

Är det ingen som har en aning om hur meddelandet kunde ligga som utkast i telefonen? Det fanns en länk i meddelandet men jag har inte kollat den.

Har jag fått något virus eller skitprogram i fånen?

Mobilen är hemsökt!

Men allvarligt talat, du har inte råkat gå in på meddelandet och råkat trycka på mellanslag sen lämnat meddelandet? Då står som utkast på min mobil, har en samsung :)
Eller står det något i meddelandet?

Jag hittade ett sms-utkast i mobilen som jag definitivt inte har skrivit själv. Ingen annan än jag har haft tillgång till telefonen. Mottagaren skulle vara en person som råkade skicka sms till mig av misstag.

Vad sjutton har hänt???
Antingen har du skapat dem eller någon annan ;)

Mobilen är hemsökt!

Men allvarligt talat, du har inte råkat gå in på meddelandet och råkat trycka på mellanslag sen lämnat meddelandet? Då står som utkast på min mobil, har en samsung :)
Eller står det något i meddelandet?

Antingen har du skapat dem eller någon annan ;)
Det är helt omöjligt att jag skulle ha skrivit meddelandet (om jag inte har gjort det i sömnen då :nailbiting:). Meddelandet innehåller två korta meningar och en länk.

Någon annan har inte haft tillgång till min telefon. Jag har inte träffat några människor på flera veckor (förutom vårdpersonal och kassapersonal).

Så det mest sannolika här är att telefonen är hemsökt :cool:.

Jag undrar som @Bufera , står det något i utkastet som har skapats?

Edit: Ditt svar kom samtidigt som jag skrev mitt inlägg.

Googla och se om någon annan har haft någon liknande upplevelse?

Du kanske inte vill det, men om du skriver vad det stod i smset kanske nån lite teknikkunnig (jag är det tyvärr inte så jag kan inte hjälpa) kan ha nån aning om vad det kan vara? Om det kan vara nåt virus eller nåt tänker jag då.

Jag vet inte vad jag ska googla på. Jag testade "okänt sms utkast" och fick inga vettiga träffar.
Jag brukar googla på engelska när jag letar efter konstiga saker, för chansen är att man får fler träffar. Prova t.ex. den här meningen "text on my phone that I did not write".

Jag brukar googla på engelska när jag letar efter konstiga saker, för chansen är att man får fler träffar. Prova t.ex. den här meningen "text on my phone that I did not write".
Jag fick några träffar på den sökningen men något svar på vad som hänt, har jag inte lyckats hitta.

Förutsatt att du har tinder installerat så kan man ju tipsa om personer man hittar där, till andra. Om man klickar på tips-funktionen på tinder så skapas ett sådant meddelande som du beskriver, så man ska kunna skicka det till valfri person.

Jag skulle tro att du råkat klicka på nån Tinder-reklam som skapat ett meddelande.

Jag råkar ibland klicka på mail-adresser, då skapas ju ett nytt mail, avslutar man då kan det sparas som utkast.
Exakt så blev det för mig när jag råkade trycka på den "tipsa en vän" eller liknande som finns i Tinder när man är inne på någons profil :) Jag märkte inte ens att jag tryckte på den men sen fanns det ett sånt utkast!

Förutsatt att du har tinder installerat så kan man ju tipsa om personer man hittar där, till andra. Om man klickar på tips-funktionen på tinder så skapas ett sådant meddelande som du beskriver, så man ska kunna skicka det till valfri person.

Exakt så blev det för mig när jag råkade trycka på den "tipsa en vän" eller liknande som finns i Tinder när man är inne på någons profil :) Jag märkte inte ens att jag tryckte på den men sen fanns det ett sånt utkast!
Det är nog detta som har hänt. Helt stört! Den plockade ju bara ett slumpmässigt nummer som utkastet skulle skickas till. Själv hängde jag inte med i svängarna alls och valde inget aktivt. Jag tog bara bort tips-grejen när den dök upp.

Jag har fått in en bild av en helt okänd människa i min fån. Ingen jag visat det för känner igen människan. Jag har naturligtvis inte tagit bilden själv. Ingen text bifogad utan den dök upp i bildströmmen. Nu är det inget problem men mysteriet är kanske inte ett mysterium utan det är sånt som händer i den digitala världen.

Liknande trådar

IT & mobiler Hur skickar jag en videosnutt på 42 MB till en person som inte har FB? Där går det ju bra. För stor för SMS och mail enligt telefonen...
Svar
10
· Visningar
415
Senast: ameo
·
IT & mobiler Det är nämligen så att jag blockerat en person på SMS och telefon av olika anledningar. Om jag avblockerar personen, kommer de...
Svar
0
· Visningar
378
Senast: Tilde789
·
  • Låst
IT & mobiler När jag går och lägger stänger jag oftast av mobilen på nätterna. Känner inget behov av att vara nåbar på nätterna. Händer det något... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
6 231
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Jag var i Tyskland för två veckor sedan. När jag skulle betala parkeringen för bilen försvann min privata mobiltelefon någonstans mellan...
Svar
5
· Visningar
1 067
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår