Smyckesförvaring

Avalbane

Trådstartare
Jag tänkte att jag skulle försöka använda mina smycken mer. Både armband , halsband och alternera örhängen oftare.:D
Nu ligger det bara utspritt och nedpackat utan någon som helst överblick vad jag har.

Jag har en pigtittare men behöver mer förvaring än vad som får plats däri och skulle även vilja få en bättre översikt. För flera år sen gjorde jag ett smyckesträd men blev inte helt nöjd där heller mycket pga det blev något instabilt.😅
Är ett hederligt smyckeskrin kanske vägen att gå.

Hur förvarar ni era smycken?
 
Jag har även funderat på att göra något sådant här tex för att göra det mer lättillgängligt och en tydlig översikt.
70bc6a1ce580dd3615508252a1293cd4.jpg
 
Jag har en tavla, ungefär som din bild. Perfekt till halsband.
Till örhängen med krok har jag ett sånt där smyckesträd med många krusiduller att hänga på.
Till ringar och örhängen med pigg har jag en telåda som jag klätt med tyg för att göra den lite finare.
 
Jag tänkte att jag skulle försöka använda mina smycken mer. Både armband , halsband och alternera örhängen oftare.:D
Nu ligger det bara utspritt och nedpackat utan någon som helst överblick vad jag har.

Jag har en pigtittare men behöver mer förvaring än vad som får plats däri och skulle även vilja få en bättre översikt. För flera år sen gjorde jag ett smyckesträd men blev inte helt nöjd där heller mycket pga det blev något instabilt.😅
Är ett hederligt smyckeskrin kanske vägen att gå.

Hur förvarar ni era smycken?
I ett gammalt hederligt smyckesskrin som jag hittade på antikaffär :) det är oerhört praktiskt, nästan som om det vore gjort för det :D

Sedan har jag ett par träaskar från Ikea, som såldes i par tror jag, med lådyta ovanpå för smycken jag tar av mig i badrummet.
 
Senast ändrad:
I ett gammalt hederligt smyckesskrin som jag hittade på antikaffär :) det är oerhört praktiskt, nästan som om det vore gjort för det :D

Sedan har jag ett par träaskar från Ikea, som såldes i par tror jag, med lådyta ovanpå för smycken jag tar av mig i badrummet.
Ska nog leta efter ett smyckeskrin som kan passa.

En sådan där trälåda har jag ju hemma redan. Tror jag har smink påfyllnings påse där i och lite prover. Kanske kan använda den till smycken. Får kika på det. Annars är ju inte Ikea många minuter bort ifall jag behöver fler eller kika efter något liknande. :angel:
 
Ska nog leta efter ett smyckeskrin som kan passa.

En sådan där trälåda har jag ju hemma redan. Tror jag har smink påfyllnings påse där i och lite prover. Kanske kan använda den till smycken. Får kika på det. Annars är ju inte Ikea många minuter bort ifall jag behöver fler eller kika efter något liknande. :angel:
En Moppe kanske om du inte hittar smyckeskrin, det tog lite letande ändå.
 
En moppe skulle helt klart kunna vara något att kika på. Har tänkt köpa en förut men inte vetat vad jag skulle ha den till. 😅
De är så fina! har velat ha en i flera år och tänkt att jag ska måla den fint med. Haken är att jag inte vet vad jag ska ha den till :)
 
Jag har dels nedpackat i smyckeslådor i en låda i badrummet och i en smyckesask med en stor låda och flera små fack i ett övre plan. Har nog även en smyckeslåda som påminner om verktygslåda man öppnar och fäller ut flera olika fack i någon garderob.
Och dyrt i bankfack.
 
Till mina smycken jag inte använder så ofta, har jag 2 gamla skolådor ^^ byter ut och flyttar runt lite på smyckena efter säsong och tycke. Har inte några dyra saker utan mkt från H&M och liknande, tycker om stora billiga halsband och örhängen 😁+ När vi flyttade in i vårt hus så stod där Ikea garderober, en av garderoberna har som en smal utdragbar hylla som är till för smycken och solglasögon tror jag. Där har iaf jag mina smycken jag använder ofta, i små ringskålar och en "catch all tray" (vet inte vad det heter på svenska) i läder som jag fått i present.
 
Jag har transparenta lådor från Muji. Finns i olika storlekar och med insatsfack för smycken, klockor och glasögon etc.

Hittade en stående med stora utdragbara fack där jag har hårsnoddar och spännen (är egentligen tänkt för glasögon) och två liggande med utdragbara fack i olika höjd. Har klockor, örhängen och armband samt halsband i dessa.

De står framme ovanpå min byrå så har bra överblick.
 
Hade jag haft mer plats aka bott större hade jag kombinerat massor av idéer. Både ned smyckeskrin och upp med halsband på väggar.😍
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Störiga saker vi stör oss på, del 33
  • Inredningstråden, del 2
  • Att bjuda någon?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp