Snabb CSN-fråga

Netted

Trådstartare
Jag har lite funderingar om att läsa upp ett par betyg för att kunna komma in på den linje jag vill på högskolan. Hur är det med BIDRAGET (dvs ej lånet, där vet jag hur det fungerar) - kan man få studiebidrag om man läser om en kurs för att få högre betyg i den? Eller är det helt uteslutet? :(
 
Sv: Snabb CSN-fråga

Nej, man får inte studiebidrag om man läser en kurs man redan har betyg i. Finns ju dock möjligheter att tenta av för högre betyg, kanske är något att kolla upp om du tror att det är något du kan klara av på egen hand. Högskoleprovet funkar ju också.
 
Sv: Snabb CSN-fråga

Tenta av skulle säkert vara ett alternativ.. känns bara som att man är så ringrostig då det var ett tag sedan man pluggade. Och högskoleprovet känns som det inte skulle gå så bra då det är så mycket matte numera. Men jag får klura på det. Tack för ditt svar :)
 
Sv: Snabb CSN-fråga

HP innehåller förvisso mer matte än förr, men det är inte svår matte. Det gäller "bara" att lära sig att lösa uppgifterna på det sätt som är specifikt för HP. Till och med jag som är matteidiot lyckades få 1,6 (1,3 på mattedelen i sig) på HP, så allt är möjligt.
 
Sv: Snabb CSN-fråga

Håller med dig :) Och att repetera och lära sig lite grundregler från första gymnasiematten. Pröva skadar inte :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Jag har pluggat heltid på universitet 2 år och har nu påbörjat sista året. Har alltså 120 hp då jag är i fas med allting. Jag läste...
Svar
3
· Visningar
442
Senast: Manji
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
577
Senast: niardasp
·
Skola & Jobb Hej kära bukare, Jag vill utbilda mig vidare inom grafisk design efter sex år på universitetet. Jag har inget csn kvar på...
Svar
3
· Visningar
531
Senast: LovingLife
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 629
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • När har ni vänt barnen framåt?
  • Aubergine

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp