Snabb hjälp önskas! Hanhund som "rider" på vår dotter!

Sv: Snabb hjälp önskas! Hanhund som "rider" på vår dotter!

Håller med.
Dessutom så har grunduppfostran inget att göra med skyddsträning.

Håller verkligen med, och denna typ av uppfostran (lägga på rygg) förstår jag inte över huvud taget varför den skulle vara mer berättigad i skyddsträning?
 
Sv: Snabb hjälp önskas! Hanhund som "rider" på vår dotter!

Nä, det måhända.. Jag lyssnade bara på vad de sa när jag frågade om råd.
 
Sv: Snabb hjälp önskas! Hanhund som "rider" på vår dotter!

Nä men det kan ju inte jag svara på..
Som sagt, jag frågade om råd och detta var vad jag fick tillbaka.
Har ALDRIG sett någon av hans hundar rädda för honom. De har ömsesidig respekt för varann. Han är väl äldre tidens hundmänniska där kanske "lite" hårdare tag var okej. Inte vet jag. Tänker inte diskutera det heller..

Hur som helst så ska jag försöka få bort beteendet med avledning och funkar inte det, ja då ryker kulorna! Ska rådfråga vet idag få se vad de säger..
 
Sv: Snabb hjälp önskas! Hanhund som "rider" på vår dotter!

Men har du sett hur hundarna beter sig när han lägger dem på rygg? Dom kanske lägger sig naturligt?

Jag tror den största missuppfattningen med denna metoden är att många tror att hundar lägger sig på rygg för att de blir nerbrottade av sin "ledare", när det faktiskt är så att en hund alltid lägger sig på rygg frivilligt för att visa att den är lugn och snäll!
 
Sv: Snabb hjälp önskas! Hanhund som "rider" på vår dotter!

Nä men det kan ju inte jag svara på..
Som sagt, jag frågade om råd och detta var vad jag fick tillbaka.
Har ALDRIG sett någon av hans hundar rädda för honom. De har ömsesidig respekt för varann. Han är väl äldre tidens hundmänniska där kanske "lite" hårdare tag var okej. Inte vet jag. Tänker inte diskutera det heller..

Hur som helst så ska jag försöka få bort beteendet med avledning och funkar inte det, ja då ryker kulorna! Ska rådfråga vet idag få se vad de säger..

Jag skulle råda dig att säga "nej!" och ta bort honom från barnet och locka honom med en boll. På så sätt bryts beteendet snabbt och han glömmer situationen för något mer positivt.

Du får dock ha tålamod - Rom byggdes inte på en dag och hunden är värsta tonåringen just nu. :D
 
Sv: Snabb hjälp önskas! Hanhund som "rider" på vår dotter!

Min hund lägger sig på rygg och blottar magen av sig själv om jag morrar på honom (vilket jag gör när jag är arg på honom)!
 
Sv: Snabb hjälp önskas! Hanhund som "rider" på vår dotter!

Jag tycker det låter som ett dominant beteende mot er dotter och kanske även mot din sambo. Det är inte säkert att det hjälper med kastrering, har hört lite olika beroende på vem man frågar. De flesta veterinärer förespråkar kastrering till skillnad från en del instruktörer med erfarenhet från s.k. "problemhundar" men jag har även träffat hundägare som haft problem med utfall och aggressivitet med positivt resultat efter kastrering.
Personligen hade jag nog testat att spruta vatten samtidigt med ett bestämt "nej" och tagit bort honom från barnet och som någon redan skrev: tålamod. Håller även med om att det inte är fel att erbjuda något annat som hunden tycker är trevligt.
 
Sv: Snabb hjälp önskas! Hanhund som "rider" på vår dotter!

Jag tycker det låter som ett dominant beteende mot er dotter och kanske även mot din sambo. Det är inte säkert att det hjälper med kastrering, har hört lite olika beroende på vem man frågar. De flesta veterinärer förespråkar kastrering till skillnad från en del instruktörer med erfarenhet från s.k. "problemhundar" men jag har även träffat hundägare som haft problem med utfall och aggressivitet med positivt resultat efter kastrering.
Personligen hade jag nog testat att spruta vatten samtidigt med ett bestämt "nej" och tagit bort honom från barnet och som någon redan skrev: tålamod. Håller även med om att det inte är fel att erbjuda något annat som hunden tycker är trevligt.

Tack för ett vettigt svar!!
Ska testa även med vattenspruta.
Ja, han är väldigt dominant. Är i stort sett bara mig han har riktigt respekt för.
Å, nä den har inte kommit genom våld.. Bara ett klargörande..
Jag hoppas det kan hjälpa med kastrering så får vi se sen hur det artar sig.

tack för alla svar..
Nu ska jag se på Idol och lämnar detta forum:)
Trevlig helg!
 
Sv: Snabb hjälp önskas! Hanhund som "rider" på vår dotter!

Tack för ett vettigt svar!!
Ska testa även med vattenspruta.
Ja, han är väldigt dominant. Är i stort sett bara mig han har riktigt respekt för.
Å, nä den har inte kommit genom våld.. Bara ett klargörande..
Jag hoppas det kan hjälpa med kastrering så får vi se sen hur det artar sig.

tack för alla svar..
Nu ska jag se på Idol och lämnar detta forum:)
Trevlig helg!

Det låter som en bra strategi, tycker jag. Fö är kastrering ett relativt riskfritt ingrepp för hanhundar som ändå inte används i aveln.

Lycka till med fostran av jycken och lite mindre könsdrift skadar nog inte om han lite dominant! :laugh:
 
Sv: Snabb hjälp önskas! Hanhund som "rider" på vår dotter!

Tack tack:)
 

Liknande trådar

L
Övr. Hund Hejsan !! Skall försöka göra storyn kort... Är en f.d väldigt hundrädd person som har fått den mycket stora äran att bli kompis med...
Svar
1
· Visningar
806
Senast: Mr Steven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp