Bukefalos 28 år!

L

luvsambuca

Hejsan !!

Skall försöka göra storyn kort...
Är en f.d väldigt hundrädd person som har fått den mycket stora äran att bli kompis med en Schäferhane.

Detta är min nuvarande sambos hund och denne var ca drygt 3 år när jag kom in i deras liv. Vi har varit sambos i drygt 1 år nu och hunden är snart 5 år.

Nu är jag som det säkert kommer framgå inte så hundvan, men hur som helst så vet jag att hunden är sedan födelsen "kryptochid". Hunden är även ganska "stressad" och har sedan ca 1års ålder skällt på människor (gör utfall, drar i kopplet o skäller när vi möter främst andra hundar, men även människor).

Inomhus är det juh världens gulligaste och sociala hund som älskar att gosa och ha dragkamp osv..

Lite av det som hänt är.... Sedan jag blev frälst i hunden så är nog jag den som går längsta promenaderna, samt busar och leker mest..
Om detta spelar någon roll vet jag inte..

Nu är det så att sedan ca 3 månader tillbaka har hunden vid olika tillfällen inomhus morrat åt husse. Inte visat tänder eller så.. men höjt svansen, verkar väldigt "reserverad". Sista veckorna har detta upprepats mera regelbundet. Detta har aldrig hänt mot mig eller någon annan människa...

Har läst lite grann om att det kan vara så att hunden har ont någonstans. Men jag tycker der är så konstigt. Vi har tänkt att ta hunden på en rejäl undersökning nu i veckan hos veterinär för att se om det är något.

Det är väldigt obehagligt och jag själv blir väldigt skraj och förstår inte alls. "Husse" tycker såklart oxå att det är väldigt jobbigt. Han har försökt att tillrättavisa hunden genom att prata lugnt och tydligt till honom, eller så lagt ner hunden när den fortsatt. Ett par gånger har hunden hållt på väldigt länge innan den gett upp. efteråt är den väldigt "fjäskig" mot husse..

Finns det någon som varit med om eller har erfarenhet av liknande. Det sista vi vill är att "ta bort" hunden.. Har den blivit knäpp??

Tacksam för svar...
 
Sv: HjÄlp !!

vi har en riesenschnauser hanne på nästan 50 pannor och 7år.....det är oftast jag som tar hand om hundarna....min pojkvänn har haft han sen valp och jag kom in i bilden när han var 4år....eftersom jag tar han om hundarna så blir ju jag hundens "ledare" :devil: och helt plötsligt började han morra och ha sig mot min sambo och sambon är inte jätte hundvan(hans första hund) och jag är uppväxt med schäfrar som vi tävlat mycke me så jag har stor hundvana......sambon vågade inte säga ifrån i början och hunden förtsatte tills jag tvingade honom att trycka ner hunden i golvet och säga ifrån på skarpen det behövdes endast ett fåtal gånger sen dess har han inte morrat en gång hunden la svansen mellan benen och nån gång kissade han på sig oxå...då va han inte så kaxig längre...måste säga ifrån på en gång annars kan det bli väldigt jobbigt din hund har nu övertag om hussen så nu får han ta mod till sig och säga ifrån..........om hunden då skulle bita eller liknande så är det inget att spara på tycker jag iallafall då kan den bli farlig.........ta tag vid nacken och tryck ner den i golvet...inga slag eller nått sånt dumt utan tryck bara ner den och håll kvar.....låt den sen komma och skämas/Lycka till
skriv gärna och säg hur det går

Husse kanske ska börja umgås lite mer med hunden oxå sök upp nån brukshundsklubb och gå kurs...och där kan du få tag på privattränare som kan hjälpa er......
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 658
Senast: LaMagia
·
Hundavel & Ras Jag och min sambo har dom senaste åren väntat på rätt tillfälle för att skaffa en Rottweiler. Jag har haft en tik av rasen sedan...
Svar
9
· Visningar
1 327
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 667
Senast: AlmostEasy
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 509
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp