SNABB hjälp önskas!!!Tik med valpar!

Sv: SNABB hjälp önskas!!!Tik med valpar!

Det absolut mest effektiva jag testat (på vuxna hundar och katter) mot "semestermage" (diarré utan andra sjukdomssymptom) är Canicur.
"torkar upp" magen skonsamt och snabbt.

Fick tipset av min veterinär för åtskilliga år sedan och har alltid några tabletter i mitt husapotek. Förut var de lite knepiga att få tag på, men har för mig jag har sett dem på Apoteket nuförtiden.

Jag är verkligen ingen expert på valpar/digivande tikar, men "för mycket eller för bra mjölk" låter konstigt i mina öron. Kan det verkligen stämma?

Det enda jag vet är att så där små knoddar kan bli uttorkade av diarré väldigt snabbt, så jag hoppas att du hittar en lösning ganska snabbt. Lycka till!

ja du. det lät konstigt i mina öron oxå, men först va det dom större valparna som drabbades så ja tänkte att det kanske stämmer att det liksom blev för mkt av det goda så att säga, men jag e ju själv ganska ny på ämnet avel oxh har en hel trave med böcker som jag läser samt otroligt intr av ämnet djurvård osv, men när det kom till mig själv blev jag "tom i bollen" och vet inte hur jag ska göra riktigt..

Så jag la ut en tråd här för att få tips från erfarna uppfödare samt andra.

Hur mkt kan jag räkna me i vätska att dom bör/kan få i sig per gång?

Tack igen alla för tips!!
 
Sv: SNABB hjälp önskas!!!Tik med valpar!

Precis vad jag gikc in här för att fråga :) Jag är också nyfiken hur det gått.
 
Sv: SNABB hjälp önskas!!!Tik med valpar!

Precis vad jag gikc in här för att fråga :) Jag är också nyfiken hur det gått.

min uppfattning (ihop med vet) är att det troligtvis är så att tik med valpar har åkt på något virus.
Vi skulle vänta någon dag till för tiken skall gå på diet, kokt ris och kokt kött/fågel/fisk.

Valparna går på diarsanyl och är pigga men lösa i magen. Någon är lite bättre än den andra. Men dom går stadigt upp i vikt i allafall!

Håll tummarna för dom små liven!!!
 
Sv: SNABB hjälp önskas!!!Tik med valpar!

Vad skönt att de går upp i vikt fast de varit dåliga i magen. Det är mkt positivt tycker jag :bump:

Här ska vi ska hålla tummar och tassar här att allt går bra :)
 
Sv: SNABB hjälp önskas!!!Tik med valpar!

Vad skönt att de går upp i vikt fast de varit dåliga i magen. Det är mkt positivt tycker jag :bump:

Här ska vi ska hålla tummar och tassar här att allt går bra :)

nu va jag ute med tiken för "natta" rundan som troligtvis blir fler men hon va lös nu. Stackars flickan..

Om hon skulle ha någon infektion o livmodern el ngt borde väl hon få hög feber,aptitlöshet osv? Hon är pigg och i fin form och äter o dricker bra. Alla e egentligen pigga men dåliga i sina magar.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag orkar snart inte längre. Det har till och med gått så långt att jag har ont i magen varje gång hunden ska få sin mat. Mantrat "ska...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 974
Senast: Fibusen
·
Avel Asså jag behöver hjälp😰 Jag fick hem ett 4 årigt sto för tre månader sedan. Dom som importerade henne från Frankrike fem dagar innan vi...
Svar
16
· Visningar
3 058
Senast: Moa092
·
Övr. Hund Nu är det äntligen dags för mig att ta hem en valp men jag behöver få hjälp med lite funderingar kring hur jag smidigast introducerar...
Svar
11
· Visningar
5 481
Senast: Raderad medlem 94602
·
Övr. Hund Vi går i valptankar, har varit hos olika uppfödare och rådfrågat samt väntat in "rätt" hund. Det vi har bestämt oss för är en welsh...
Svar
12
· Visningar
2 273

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp