Snabbfråga

Sv: Snabbfråga

Enligt reglerna vet jag inte, mne det känns ju lite dumt. Halvlösa skor vrider sig ju lätt så de trampar in sööm i sulan. Inte så kul kanske.

Det värsta som kan hända är att den åker av så ja om du inte har en extremt ömfotad häst. Men det borde väl inte vara omöjligt att hitta nån som kan slå i några söm så den sitter istället?

Handlar tyvärr inte bara om några söm, hon ska skos på måndag och sömmen i samtliga skor är helt nedsliten.

Handlar tyvärr inte bara om några söm, hon ska skos på måndag och sömmen i samtliga skor är helt nedsliten.

Om tävlingen är på mjukt underlag och hästen har bra hovar så hade jag tagit av skorna helt. Men inte tävlat elelr ridit med lösa skor ö.h.t... Har sett såna som vridit sig riktigt illa o skadat hoven ist =/

Nej hon har ganska kass hovkvalité så någon barfotahoppning blir det inte. Jag lägger nog ner tävlingen.

Tack för alla svar!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Är du ungdomsryttare och tävlar hoppning på hög nivå? Eller har du kanske elever i någon av hoppningens trupper eller på SM-nivå? Då ska...
Svar
0
· Visningar
43
Senast: Gunnar
·
Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den... 2
Svar
25
· Visningar
2 340
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 654
Senast: Mirtai
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Veckans profil är Caroline Malmborg. Caroline växte upp på familjens ridskola Stockholms Ridhus där hon tävlade framgångsrikt i...
Svar
0
· Visningar
66
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka