Snabeldrake köp

escodobe

Trådstartare
"Vad var det jag sa" svarade min såkallade vän när jag ringde och berättade att den förbannade snabeldraken krånglat. Igen. Efter ett års användande. Då hade jag redan reklamerat en precis likadan efter två månaders användning. Hon menar att man måste köpa kvalitet. Men jag VILL inte lägga en massa pengar på något så sjukt tråkigt som en dammsugare. Å andra sidan så HATAR jag att handla sådant stup i kvarten.

Nu vill jag ha tips på snabeldrakar! Den måste vara liten så att den får plats i mitt hörn. Allra helst påslös och suga bra med tanke på att jag har hundar och framför allt vara hållbar!
Gamla dammsugare höll ju i tjugo år?!

Sv: Snabeldrake köp

Jaha. En snabeldrake är en dammsugare ? Man lever och man lär. Jag tänkte först att det var någon fisk.
Blir det inte billigare i längden med en kvalitetsprodukt än med en, som krånglar varannan månad ?

Vi har en Volta Quickstop, och den känns rejäl och verkar hålla bra. Tyvärr inte påslös, dock.
Den förra Voltan blev nog åtminstone 10 år gammal innan den Volta' nedför trappen... ;)

Vilken nostalgi förresten med Snabeldraken, kul att minnas gamla barnböcker! :D

Jaha. En snabeldrake är en dammsugare ? Man lever och man lär. Jag tänkte först att det var någon fisk.
Blir det inte billigare i längden med en kvalitetsprodukt än med en, som krånglar varannan månad ?

Nja, för en dyr dammsugare i 2000kr klassen kan jag köpa 10-15 billiga...
Men det är ju ett irritationsmoment, vilket är orsaken till att jag funderar på en dyrare. Men jag behöver tips på bra dammsugare som folk vet har haft en lång livslängd.

Jaha. En snabeldrake är en dammsugare ?
HAH!

SAY NOOO MORE!!!!!!

Trymonportrait.jpg

/kt

Har en Volta som klarat att volta tvärsemot Pinkys;)
Den har gjort sina 12 år i en trebarnsfamilj med djur i alla former och med bara grusvägar i närområdet, var den dyraste Voltan på sin tid kostade 2500 kr ungefär men den har tjänat väl.
Nu är den dock både by-passopererad med mindre bra resultat och lätt dement så nu väntar nog Snabeldrakarnas evigt dammiga nejder för min trotjänare.
Dags att satsa på en snabeldrakeåring och jag vet att jag ska ha en med fin stamtavla, gärna med Volta på fädernet!

Morsan har en Bosch som är över 25 år gammal som visserligen låter lite mysko ibland plus att ett hjul inte längre är så runt som det borde...men suger som attan gör den...:D

Själv har jag precis nyinskaffat en drake billigt på Rusta av märket Melissa, som jag hoppas mycket på. :angel:

Jag hatar att dammsuga och tycker inte mycket bättre om att lägga pengar på dammsugare så jag är lyckligtvis helnöjd med min Bosch Big Bag(tror beteckningen är BSN 1700). Den är inte påslös men rymmer som namnet antyder hundhår nog att bygga en till hund av trots att den är liten och lätt och den suger rejält(i positiv bemärkelse). Den enda jag skulle kunna klaga på är att den låter en del, men jag tror man får betala rätt mycket om man vill ha en markant mycket tystare dammsugare. Jag fick ge runt 500-lappen för min för drygt två år sedan men då var den på rea, standardpris nu verkar vara ca 650 kr.

JAg har en kracher grovdammsugare. jag struntar vad det är men det är nästan så att parketen kommer med. glas vatten stenar mindre hästar. allt sugs upp. sen kostade en hel del. presis som reklam men på riktigt.

Sambon har gjort världens bästa investering! En robotdammsugare! Ett konfliktämne i vår familj har försvunnit, vi har renare än någonsin hemma - den är helt underbar!!! :love:

Roomba heter den och företaget som gör den heter I Robot. Kräver lite mer omsorg än en vanlig dammsugare, men inget jättejobb. Och man slipper ju själv gå där och släpa runt den! Den kan programmeras så den dammsuger när vi är borta om man så vill.

Vi har haft den snart i en månad och här dammsugs numera var 3:e dag ungefär. Visst måste man göra vissa delar manuellt (under o bakom vissa möbler där den ej kommer åt), men det är ändå massor av trist dammsugartid som gått bort.

Det skulle vara en kanonide om det inte vore så att jag
1 bor på 25kvm. Det tar ungefär fem minuter att dammsuga lägenheten om man är effektiv
2 Mina två hundar hade slaktat den på sådär 7 minuter...

:eek:

Jag trodde att jag var den enda i världen som kallade dammsugaren för snabeldraken!

Great minds think alike :love:

Nja, för en dyr dammsugare i 2000kr klassen kan jag köpa 10-15 billiga...
Men det är ju ett irritationsmoment, vilket är orsaken till att jag funderar på en dyrare. Men jag behöver tips på bra dammsugare som folk vet har haft en lång livslängd.

Men om en dyr dammsugare klarar sig 10-20 år och en billig i 2-12 månader så blir ju den dyra dammsugaren ändå billigare i längden, särskilt om man dessutom räknar in inflationen! ;)

Men om en dyr dammsugare klarar sig 10-20 år och en billig i 2-12 månader så blir ju den dyra dammsugaren ändå billigare i längden, särskilt om man dessutom räknar in inflationen! ;)

Tja, fast det kan man inte ge sig f-n på. Jag köpte för något år sedan en ny Mieledammsugare just för att jag tänkte att nu ska jag minsann köpa kvalitet och såg det som en investering - vad händer? Eländet krånglar, så att sladden inte lättvindigt rullar ut sig, sen börjar den krångla så att man inte kan stänga locket ordentligt, sen kan man inte dammsuga om man tar av munstycket för att byta, då blir det någon form av undertryck, det visslar till och eländet suger inte, till slut får man dammsuga med ena foten uppepå dammsugaren för att hålla igen locket och få någon form av sugförmåga. Jag kan säga att detta är ingen optimal arbestställnign för dammsugning, vilket härmed är empiriskt bevisat.

När man uppsöker butiken för att höra om det går att reparera, så kostar det 500 kr bara för att skicka fanskapet till Miele för att få ett kostnadsförslag - det får man alltså betala oavsett om det går att laga eller ej.

Då åkte eländet ut och jag köpte en Electrohelios istället, som jag (än så länge) är mycket nöjd med. Dessutom i en vacker vinröd färg som går fint ihop med matsalsväggarna som är nymålade i "Cherry truffle".

Själv har jag en billig modell från elektrolux(?) som är inne på sitt 11:e år. Men den har inte behövt jobba så hårt för brödfödan... :angel: (inga hundar eller katter, liten lägenhet och matte är inte städmanisk överhuvudtaget)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka