Sv: Snacka om att ta udden av...
Du onödigt tjat från folk kommer säkerligen fortsätta även när bäbis är ute.
Jag promenadrider bara min häst ca 4 dagar/ veckan, och det finns människor som inte verkar begripa hur det går till ... Jag undrar alvarligt vad det är för fel på folk!
När folk pratar med mig om mig och mitt barn så finns inte pappan inräknad. Min son har facktist en pappa, som facktist vill vara med sina barn. Även han vill ha egen tid med sina barn.
Människor som vi har ett umgänge med ser såklart att det fungerar, så de frågasätter inte mer. Men folk som man inte träffar på regelbunden basis, de begriper fortfarande inte. Jaha men hur hinner DU med allt? -Vadå DU om det är ungen du tänker på så är vi två om den ...
´
Sen är det ju det där klassiska, att alla vet hur det är och vad som är bäst för vår bebis, ammning, sova ....
För att inte tala om komentaren: När kommer nästa då? Vad fan tror ni att jag är nån avelsmaskin?, nyss klämmt fram en unge, redan dax att tjata om fler. För man kan inte ha bara ett barn. Då är det
bara. Minst två skall det vara för att vara socialt acepterat. Ingen annan har vell rätt att avgöra önskad barna skara för någon annan?
Nu är jag också där

och skall tala om för dig hur det blir sedan på sätt och vis... Inte meningen, det jag menar är att man måste säkerligen lära sig leva med onödiga kommentarer. Inte låta dem påverka! För dem kommer ...
Som många här inne har skrivit, så är det ju ingen annan än du som väljer vad du gör med ditt liv. Och hur ditt liv påverkas. Jag tror inte att du är så blåögd att du inte begriper att livet förändras, på så sätt att man måste ta hänsyn till ett barn ... eller tre.
Därmed inte sagt att man skall behöva försaka allt som är "jag".
DET tror jag att man skall akta sig för. En dag så är man där igen, utan ungar i huset. Och vem är man då? Om man har "varit barna" i så många år ...?
Luddigt inlägg ..