Bukefalos 28 år!

Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någonting är fel med Luna. Jag blir så arg på mig själv för att jag inte insåg det tidigare ikväll, men jag var så trött efter jobbet att jag inte insåg det förrän för någon timme sedan.

Hon brukar bli superpigg när hon märker att jag ska gå och lägga mig. Ingenting nu. Jag kastar leksaker, och hon visar intresse men springer inte efter (som hon alltid annars gör). Tar fram Da Birden - intresse igen, men ingen ork. Byter till ny fjäder (vilket alltid resulterar i megaskutt), men inget händer.

Hon verkar inte ha rört sin mat under dagen. Hon har heller inte visat intresse för den nya blötmaten jag lade upp nu. Annars brukar hon komma och pipa när jag öppnar en ny påse. Nu har hon inte ens luktat på fatet.

När jag kommer hem från jobbet brukar hon möta mig och mer eller mindre springa ut i trapphuset när jag öppnar dörren. Nu låg hon på en filt i hallen och kollade på mig. Jag trodde att hon var trött, och tänkte inte på det...

Sedan var det det där med kisset. Och så rör hon sig konstigt. Lite mer markbundet, men lägre svans. Jag tyckte att hon nästan vinglade till ett par gånger innan... Och så andra småsaker som känns skumma.

Något är knas. Jag har varit i kontakt med vet, och de tyckte att jag kunde vänta med att komma in till kl. 8.00, så har hon inte blivit sitt vanliga jag igen inom ett par timmar så blir det sjukhusbesök för tösen. :cry:

Just nu dricker hon i alla fall lite vatten...
Luna verkar lite piggare. Hon har druckit och ätit lite grann under natten och morgonen. Fortfarande lite svårt att få henne att busa, men lite bättre nu. Hon rör sig bättre också. Jag har därför bestämt mig för att avvakta och se hur det utvecklar sig under dagen, för hennes tillstånd är inte akut i nuläget. Blir hon sämre så åker jag direkt, dock.
 
Småfröknarna och jag är gäster på landet. Brunetten har tagit över nedervåningen och mopsar sig emot Husets katter, lägger sig på sidan och brer ut hela sin knubbiga brittkropp över mattan. Väser tjurigt om någon kommer nära. Skönhetsmissen snattrar omkring och håller koll genom alla fönster, berättar om det ser extra spännande ut åt något håll. Prata, prata, prata.

Husets katter rycker symboliskt på axlarna. Sover på ovanvåningen, går ut, väser tillbaka, ger upp och somnar i soffan. Innerstadsgangsters som bryter sig in i deras hem... Kissar i deras låda. Äter på deras diskbänk. :meh:
 
Luna är sitt gamla vanliga jag igen. :love: Dock vaknade jag idag av att hon spydde skum på hallmattan. Just kräkandet kan ju antingen vara njurarna eller en taskig hårboll som inte kommer upp. Jag behåller nog i alla fall morgondagens veterinärtid, så får hon bli lite kollad på i alla fall. Hellre att jag kollar upp henne en gång för mycket än att hon blir sämre utan min vetskap.
 
Jag brukar för övrigt vara väldigt strikt med Lunas njurdiet, men nu blev hon så sugen på räkor när jag hade ett par liggandes på diskbänken, så jag kunde inte låta bli att skämma bort henne med en efter att ha varit så orolig över henne. Nu ångrar jag mig mest för att hon fortsätter envisas med att hoppa upp på diskbänken i sitt sökande efter fler räkor...
 
Nikita ligger och blänger på mig. Balkongdörren är fortfarande öppen en liten springa hon inte kan ta sig ut ur, trots att hon går dit ett flertal gånger varje dag och kollar och sedan klagar (högljutt). Det finns ingen katt som kan stirra argare än en arg burma. :crazy:
 
Det här är Darla :love:
En ragdollhona på ca 11 veckor som flyttar hem till oss om några veckor. Hon får dela rum med Lina :D :heart

IMG_20170607_145306_851_zps6xhkmj28.jpg


Tiden går sakta :arghh:
Kommer säkert fler uppdateringar om henne längre fram :love:
 
Nu hittade jag en STOR hög med uppspydd kassler. Alltså har den där jävla gubben fortsatt mata honom trots upprepade tillsägningar. Jag försökte ringa men då svarade bara hans fru och påstod att han inte var hemma och att dem minsann inte tar in några katter. Bara det att gubben har ju själv sagt att han gör det och att han matar. Suck. Nu ska jag försöka göra om M till innekatt, han kommer avsky mig men vad tusan ska jag göra. Det kommer inte hjälpa att polisanmäla, det kommer ju inte direkt bli något straff. Suck, så ledsen och arg jag blir :cry:
 
Jag måste bara klaga lite mer :arghh: Förutom att jag nu har två innekatter som inte ens gillar varandra (och där den ena nu kommer sitta och skrika dygnet runt för att han vill gå ut) så kommer vi med all förmodan få en hund här på obestämd tid. En hund som inte alls är snäll med katter :arghh: Så då måste jag försöka ordna för katterna på övervåningen, iallafall för tjockis som inte alls fungerar med hunden. M säger ifrån så där går det om vi har tummen i ögat på hunden. Men det betyder ju då att tjockis inte kan sitta och mysa med oss i soffan eller något sånt :arghh: Suck, just nu ska visst allt skita sig :turd:
 
Jag får göra ett erkännande.
Pälsfröken bestämmer och jag lyder uppenbarligen är hon bossen och jag betalande betjänt, det är bevisat nu och går inte att förneka. :o
Hon låg och slöade när jag gick förbi varpå hon piper till, tittar upp mot taket och jag kliar glatt under hennes haka och river lite med naglarna till hon är nöjd och går sin iväg mot nya infall.
 
Luna är sitt gamla vanliga jag igen. :love: Dock vaknade jag idag av att hon spydde skum på hallmattan. Just kräkandet kan ju antingen vara njurarna eller en taskig hårboll som inte kommer upp. Jag behåller nog i alla fall morgondagens veterinärtid, så får hon bli lite kollad på i alla fall. Hellre att jag kollar upp henne en gång för mycket än att hon blir sämre utan min vetskap.

Hur har det gått?
 
Jag lyckades få in M också när tjockis ska till veterinären så på onsdag får även han följa med för en hälsokoll samt blodprov för att se så inte njurarna tagit stryk av kasslern :cry: De hade inte en enda tid tidigare utan bara mitt på dagen på onsdag så jag tar ledigt från jobbet. Usch vad orolig man blir, han är ju ingen ungdom heller min M.. Han är ju pigg och glad så veterinären sa att det inte var någon fara att vänta till onsdag, blir han slö eller spyr åker vi såklart in akut till någon större klinik.
 
Hej allihopa, då jag nyligen blivit kattägare så tänkte jag joina er här:)
Egentligen skulle jag inte skaffa katt förrän nästa sommar, skulle va raskatt och allt enligt konstens alla regler... men så blev jag kattvakt några månader och föll som en fura för lilla herrn, så när ägaren inte kunde ta tillbaka honom var det ett lätt val att ta över honom.:D Huskatt, 6 år.
Herrn är liten och gillar att prata men jamar väldigt sällan utan låter "huff", "puff" och "pip". Superenkel i all hantering, gillar bli buren och världens kelgris :love: Däremot är han rejält kräsen när det kommer till mat, det ska va torrfoder, sås eller gelé men han vägrar äta köttbitar... Och att bjuda på räkor, kalvsylta eller annat "gott" är lönlöst :meh:
 
Hej allihopa, då jag nyligen blivit kattägare så tänkte jag joina er här:)
Egentligen skulle jag inte skaffa katt förrän nästa sommar, skulle va raskatt och allt enligt konstens alla regler... men så blev jag kattvakt några månader och föll som en fura för lilla herrn, så när ägaren inte kunde ta tillbaka honom var det ett lätt val att ta över honom.:D Huskatt, 6 år.
Herrn är liten och gillar att prata men jamar väldigt sällan utan låter "huff", "puff" och "pip". Superenkel i all hantering, gillar bli buren och världens kelgris :love: Däremot är han rejält kräsen när det kommer till mat, det ska va torrfoder, sås eller gelé men han vägrar äta köttbitar... Och att bjuda på räkor, kalvsylta eller annat "gott" är lönlöst :meh:


Min fick räkor förra sommaren och bar runt med dem i lägenheten, från rum till rum... lade ned och kladdade, satt och funderade, bar iväg igen. Tillslut samlade jag in båda räkor, och slängde. Samt våttorkade golven. Dreamies-förstörda stadskatter som inte fattar hur de ska äta en räka. :meh:
 
Min fick räkor förra sommaren och bar runt med dem i lägenheten, från rum till rum... lade ned och kladdade, satt och funderade, bar iväg igen. Tillslut samlade jag in båda räkor, och slängde. Samt våttorkade golven. Dreamies-förstörda stadskatter som inte fattar hur de ska äta en räka. :meh:
Jisses, det kan inte ha vart kul :crazy: Jag blev plötsligt glad över att min inte gör annat än att nosa på dem och titta på mig som jag är världens idiot :confused: De består ju av kött :eek:
 
Min fick räkor förra sommaren och bar runt med dem i lägenheten, från rum till rum... lade ned och kladdade, satt och funderade, bar iväg igen. Tillslut samlade jag in båda räkor, och slängde. Samt våttorkade golven. Dreamies-förstörda stadskatter som inte fattar hur de ska äta en räka. :meh:

Nikita sitter och kollar när jag äter sushi. Jag tar av räkan och erbjuder henne det. Hon nosar lite förstrött, slickar en gång. Kollar tillbaka på mig. Jag rycker metaforiskt på axlarna och äter upp räkan. Vadå hygien? :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Då sparkar vi igång tråd nummer 3 om våra fantastiska pälsklädda härskare Megara solar magen och kräver mat
Svar
14
· Visningar
486
Senast: kma
·
Övr. Katt Inspirerad av tråden på hundsidan, vore kul att se era kissar som ungar och sen vuxna! 😻 Vår Carsten vid ca 8 veckor (hos uppfödaren)...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 716
Svar
276
· Visningar
23 578
Senast: Corax
·
Svar
1 765
· Visningar
93 447
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp