Bukefalos 28 år!

Snälla hjälp till med balanseringsråd !

Sv: Snälla hjälp till med balanseringsråd !

Min fyraåring sticker en aning under sig med VB som hela tiden varit hans problem-ben. Jag ser en direkt parallell med när hovslagaren inte lagt ut skon ordentligt för då sticker foten in under kroppen direkt. Han har inte orkat att bära sig på VB så han är knappt körd på rundbana på över ett år.

En sak som kanske kan vara intressant för dig med tanke på palpation av svansen och ömhet där (just "uppe" på kotorna sitter inga stresspunkter vad jag vet) så hade jag samma på ovan nämnda häst för rätt exakt ett år sen men på hela korsbenet. Jag fick tips av ET att testa homeopat-medel och otroligt nog blev han helt bra av en kur. :idea:
 
Sv: Snälla hjälp till med balanseringsråd !

*kl*

Vilken rolig tråd *Skrattar*

Jag har inget mer att tillägga


:D
 
Sv: Snälla hjälp till med balanseringsråd !

Här kommer hon! MIRAKELKVINNAN:) :idea::bump:

Och skrattar oss rakt upp i ansiktet!! :crazy: ;)

Glöm inte att du också en gång var barn och lyckligt ovetande om den berömda gropen!!

Kan inte du avslöja vad du gjorde med den snea hästen?
 
Sv: Snälla hjälp till med balanseringsråd !

Vad gav du då för nåt?

Funkar pållen fint på banan nu också då?
 
Sv: Snälla hjälp till med balanseringsråd !

Hej! Har en 4- åring med samma problem, men denne sticker höger bak. Han är också uppkollad av vet. som inte hittar något fel...:confused: Han är dock opererad i höger framkota som tvååring för lös benbit och den leden har dock behandlats två gånger, senast i slutet på förra året. Han upplevs av min kiropraktiker som något glapp i sitt vänstra bakknä. Inga muskulära problem och går oftast helt rakt i vagnen i början av ett pass, men allt eftersom och i mkt låga farter samt i skritt sticker han höger bak och lägger baken mot vänster. Istället för att balansera med sula eller boot på höger bak har vi lagt en sko med "spång" på vänster bak nu, för att stärka det och bromsa upp lite. Han ska jobbas så en skoperiod nu så nu är väl traven lite sämre än vanligt, men i slutändan hoppas vi ju att det ska stärka så att vi i nästa steg ska kunna tänka balansering. Hur fort kör du med din? Rätar han inte på sig om du gasar, det gör min men man vill ju komma till rätta med grundproblemet. Skitjobbigt tycker jag...
 
Sv: Snälla hjälp till med balanseringsråd !

Aha, SI leden :idea:, att jag inte tänkte på det....eller gjorde jag det :confused:
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 302
Senast: mackan
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 020
Träning Jag skulle vilja ha lite råd och tycken som kanske skulle kunna hjälpa mig och min häst. Hon är åtta år och jag har haft henne sen...
Svar
2
· Visningar
1 171
Senast: Masse
·
Hästvård Hoppas jag postat rätt, vet inte riktigt om det skulle vara under hantering eller vård. Min 4 åriga Frieserkille är jättekänslig på...
Svar
7
· Visningar
1 093
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vinterföräldrar 22/23
  • Vad gör vi? Del CXCVIII
  • Sommarföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp