Snälla, hjälp mig...

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare allessa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 855
A

allessa

vad har ni som sålt eller lånat ut era hästar betalat för veterinärbesiktningen?? Samt var bor du??
Oerhört tacksam för svar. :bow: :bow:

Sv: Snälla, hjälp mig...

Betalade 1500 kr för min när jag köpte hästen. Var en distriktare, som inte kunde något. Ta hellre ut en "riktig" veternär, dom brukar också vara billigare. Bor i Sthlm.

Jag som köpare betalade drygt 3000 för klinikbesiktning inklusive röntgen av ben och rygg.

/Jane

Har betalat mellan 1200-1500 för en vanlig köpebesiktning med böjprov på klinik. (det kan nog bli lite billigare om man tar hem vet. till gården) När jag bodde i Uppsala var jag på MK och besiktigade för köp. Har för mig att de hade ett standard pris på den typen av besiktning på 1250kr eller nåt sånt...

Klinikbesiktning med intyg på Strömsholm för 3 veckor sedan kostade 1475 kr.
Röntgen kostade 1932 kr och lugnande medel 175 kr.
Jag betalade eftersom jag var köpare i detta fallet :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har hamnat i ett dilemma där jag sålde en häst för ett halvår sedan som köparen nu vill häva. Grejen hör till att hästen har... 2
Svar
27
· Visningar
4 345
Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
553
Senast: Mearas
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 347
Senast: Kilauea
·
Hästvård Vi har utrett vår häst under en lång tid och nu ser det som vi hittat kärnan till dennes problem. Bäcken/höft. Frågeställningen som...
Svar
2
· Visningar
423
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka