Snälla kära hjälp mig

Susan

Trådstartare
jag har fumlat till det

jag övar på att göra facebook emotes

och då skulle man göra ett hjärta enligt följande

trycka alt + 3

funka inte :crazy:

Fick då snilleblixten att jag kanske skulle tryck på

alt och på +?\ knappen samtidigt som på 3 och tjolahopp nu är mitt facebook i NÄRBILD kan man säga :rofl: jag ser bara övre vänstra hörnet...:rofl:

Jag har fumlat till det BIG TIME - kommer heller inte ur mitt fummel :o

Sharpless eller nån? Hjälp en fumlig kvinna i NÖD

snälla :cry:

jag har försökt en del trial and error - men med föga framgång..

tänkte samma kombo fast med -
men jag måste ha tryckt på en knapp jag inte ens vet om :o

Hjälp!

Sv: Snälla kära hjälp mig

vet inte hur du ska rädda din skärmbild :rofl:
Men kan dock upplysa om att för att göra ett hjärta i texten (om det är det du försöker göra) skriver du bara < och 3 så blir det ett härta när du postar texten <3
:laugh:

Alltså, det kommer visa sig som ett helsvart "rättvänt" hjärta i texten sen!

Eller så kan man markera ett hjärta som någon annan gjort, trycka Ctrl + C och sen i sitt eget meddelande trycka Ctrl + V. :idea:

Hade ingen aning om att det blev hjärtat med <3 utan kopierat som ovan när jag velat använda. :o :laugh:

Ja, så kan man ju förstås också göra! Men då måste man ju hitta någon som skrivit ett hjärta först :D
Jag kom nog mest på det som en slump, då jag är van att skriva <3 i sms, och vips så var där ett hjärta på facebook också! :idea:

Jo, ibland har jag fått scrolla en bit men det används ju tämligen frekvent så inget jag tänkt på som krångligt. Mer krångligt att får eda på hur man egentligen gör. ;) Men nu vet jag det också. Kanske ska ut på FB och testa. :D

Vet dessvärre inte vad du ska göra åt skärmen, men för att göra ett sånt hjärta med alt + 3 så måste du använda siffrorna till höger på tangentbordet, inte de som är ovanför på en rad. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka