snälla..lite hjälp tack!

Danetta1990

Trådstartare
Halloj på er gott folk :love: nu är problemen här igen som vanligt när jag är i farten. Min gamla travare behöver hjälp :) Hon skulle behöva få med sig bakbenen under sig, böja nacken och få upp ryggen. Vad kan jag göra och vad finns det för bra hjälptyglar för att få ner nacken på henne. funkar gogue bra... Kom med en massa förslag till oss så är vi tacksama.. vill inte att hon ska gå med ryggen nedsänkt och huvudet uppe i himlen så att hon blir stel igen :crazy:

Sv: snälla..lite hjälp tack!

Jag är ju lite emot hjälptyglar, så jag säger, ta lektoner för en bra tränare som hjälper dig att RIDA hästen i form utan hjälptyglar.

Sv: snälla..lite hjälp tack!

formen kommer när hästen blir stark, o stark blir den av träning inte av att du drar ner skallen. Kolla upp munnen o ryggen ordentligt o få hjälp med utprovning av bett o sadel. Börja tömkör o ta hjälp av en duktig tränare. Det finns inga genvägar till ett hållbart resultat.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
27 888
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av @parellikusken och hennes kloka dagboksinlägg, för jag känner att det är så himla viktigt att dela med sig om vägen ut...
Svar
10
· Visningar
1 514
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 968
Senast: Lhas
·
Hästhantering Hej! Jag behöver nu tips och råd från er som är mer erfarna med bråkiga unghästar. Jag har en valack född juni 21. Han va som föl... 2
Svar
25
· Visningar
4 418
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka