Snällaste bettet?

Sv: Snällaste bettet?

Jag skulle säga rakt bett. Jag läste en artikel i ridsport (har jag för mig) för ett tag sedan att de gjort en undersökning om bett och en stor majoritet av hästarna de provat bett på hade fungerat bäst på rakt bett. Det ligger mer still i munnen och det viker sig inte utan hästen kan ta en jämt stöd mot det. Jag har det på mina hästar och jag upplever att de alla går bäst på det. Jag rekommenderar det starkt:)

Jag skulle säga rakt bett, som redan skrivits ligger det mest stilla i munnen och kör inte upp i gommen på hästen lika mycket som 2 eller 3 delat ;)
Men sen är det ju olika ifrån häst till häst. :)

Ju fler brytningar det blir på bettet desto skarpare blir det. Med det är det inte sagt att det bettet med minst brytningar är det snällaste mot hästen det beror helt på vad hästen trivs med :)

Liknande trådar

Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 212
Senast: Pinus
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 156
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 534
Senast: Kajsalisa
·
Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 384
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Syringomyeli eller något annat?
  • Akvarietråden V