Snart dags!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Fnurra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 935
F

Fnurra

Snart är det dags att ta hem valpen! :love: Tyvvär bor uppfödaren 3 timmar bort , så det blir en lång första resa för henne. Hur ofta brukar man behöva stanna för att kräkas , bajsa etc.? Lite nyfiken bara..

Det tog 1 ½ - 2 timmar för mig att åka hem med min valp. Vi stannade bara en gång och då ville hon inte kissa. :p

Hon kräktes inte, gnällde inte, bara sov hela vägen. :D

Vi hade 3 timmars resa vi också, och hon låg ihoprullad i mitt knä och sov hela vägen. Var hon nervös (Vilket hände 2-3 ggr) så gosade jag bara med henne så gick det över. Kisspaus tog vi när vi kom hem, innan dom andra hundarna fick hälsa på henne. :)

Det kan nog vara olika. VÅran valp behövde bara åka 2 mil, och det klarade hon bra. En kompis hnd fick åka 40 mil, och det gick lika bra!

va spännande :) :bump:

Angående stopp beror det helt på hunden, har man rastat dom och de är trött och så när man åker sover många hela tiden. Sen beror det ju på om de blir åksjuka och sånt också. Ni får väl helt enkelt stanna när den börja bli orolig eller nåt.

lycka till med nya valpen!

Liten rapport: Hon var jätteduktig , kräktes när vi kom hem men sov hela vägen i mitt knä :love: Nu är hon hemma och är hur rar som helst ,trygg och lugn. Tyvvär bits hon..Gissa om det kittlas när hon biter i fotsulorna :rofl:

Liknande trådar

Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 516
Senast: ufot
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 592
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 143
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Jag planerar att adoptera/köpa en husky, inte imon utan om två år eller så när jag har hus och inte bor i lgh. Vi är fullt påläst på vad... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 587
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka