Snart jubileum del 5 - Diskussioner uppdelade efter ämne 1998

Just nu kan du se gamla trådar och diskussioner från 1998, jag tycker det är lite intressant att se tillbaka på vad som är lika och vad som skiljer i hur det såg ut då och hur det ser ut nu.

Det har krävt lite mer arbete att återskapa den gamla informationen än vad jag från början trodde, det finns också mer sparat än jag trodde.

För att lite snabbt beskriva handlar det om att hitta informationen på ett stort antal gamla CD-skivor som användes till backup, dessa har tagits med ojämna mellanrum med dålig dokumentation och organisation, vissa av dem från sämre märken verkar även vara oläsbara.

När det gäller de ämnesinriktade forumen som vi nu kommit fram till raderades trådar utan nya svar när de passerat 400 st.
Detta har gjort att jag har fått pussla ihop olika backuper från olika tillfällen.

Sedan måste filer rensas från den gamla layouten och andra filer nyskapas från textbaserade datafiler.

Det är inte extremt mycket jobb, men en del och jag tycker faktiskt att det kan vara värt det, kanske någon vill forska på det hela i framtiden :) och förhoppningsvis kan det vara till lite nytta och glädje för oss alla.

Jag funderade på om jag skulle ta några forum i taget men väljer att ta nästan alla som fanns med inlägg fram till 2/12 1998.
Mer kommer och en del av de trådar som finns kommer uppdateras med svar de fått efter ovanstående datum.

Forumets förstasida har jag plockat från Wayback machine för att bland annat få med beskrivningarna om vad som skall diskuteras i varje forum, intressant också att se att det endast verkar ha funnits en officiell moderator då.

https://www.bukefalos.se/arkiv/diskussioner/

Med bara en moderator kan det kanske finnas något som borde tas bort, hör i så fall av er med länk och citat av text som bör tas bort.

Tidigare tillägg i Bukefalos arkiv från tiden då sidan hette
stallet100.gif
hittar du här:
https://www.bukefalos.se/arkiv/index.htm
Allt nu i en lite uppdaterad layout.
 
Jag såg en tråd om en händelse jag delvis kommer ihåg:
https://www.bukefalos.se/arkiv/diskussioner/Hastmanniska/60.htm

Det kanske finns fler trådar kvar runt detta men jag har inte letat.

Som jag kommer ihåg var vi ett antal som undrade varför det inte skulle sändas något alls från Ridsport-VM på svt, kanske också för att det som vanligt brukar sändas väldigt många timmar från ex.vis fotbolls-VM.
Om jag eller någon annan hittade och angav epost-adressen till chefen på tv-sporten kommer jag inte ihåg.

Många skickade mail och undrade varför det inte skulle sändas något från ridsport-VM.

Ridsport skrev en artikel som kan ha varit rätt vinklad och utan hela bilden, här kommer jag inte ihåg hur det var.

Någon från tv-sporten ringde mig, väldigt, väldigt upprörd och anklagande. De kunde inte arbeta för deras inkorgar fylldes med mail. Sedan hade de nog väldigt dålig koll på detta med internet och teknik i övrigt. Någon skrev troligen i diskussionen eller i mail att det skulle mailbombas (dvs skickas mängder av mail, om nu någon kan missuppfatta det).
Som jag förstår det tolkades detta av tv-sporten som att något explosivt skulle drabba dem.

Jag var nog tyvärr mindre hårdhudad då och skrämdes nog av att de hörde av sig så jag valde vad jag kommer ihåg att radera tråden och troligen också att uppmana användare att inte skicka fler mail till tv-sporten.
Jag var egentligen rätt upprörd över hur de faktiskt tystade en i mitt tycke legitim opinionsyttring.
Eventuellt ledde dock det hela till mer ridsport i svt och nya chefer, efter vad jag kommer ihåg rätt plumpa uttalanden om vilka som tittade på ridsport?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det är dags att fylla på med ytterligare lite gammalt i Bukefalos arkiv. 1998 hände en hel del, Öppet forum fortsatte att fungera i...
Svar
8
· Visningar
1 505
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Förr var jag ganska duktig på att informera om nästan alla förändringar, förbättringar och nyheter här på sidorna. Du kan nu, om du...
Svar
1
· Visningar
1 109
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Jag har uppdaterat forumet till senaste versionen 6.2.2 Detta är en ganska stor uppdatering bakom kulisserna, även om det är ganska...
Svar
12
· Visningar
2 198
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp