S
sarah_maya
Jag har ett sto på nio år som jag började föå problem med för ett halvårsedan. Hon började att bli lite smått grinig när jag fattade vänster galopp. Hon har alltid haft problem med galoppen men alldrig vart grinig. Detta blev hela tiden värre och hon började också bli grinig i höger galopp. Och nu var det inte bara i fattningarna. Hon har också blivit mer och mer sne. Hon körde hela tiden rumpan till höger. Speciellt i galoppen. En kompis hade en akupunktör/kiropraktor på sin häst och jag bestämde mig för att prova. Jag har under detta halvår fått höra att min häst är bara typiskt stoig och att hon bara protesterar. Akupunktören var här idag och såg direkt att hon hade sneda höftbensknölar. Den högre satt lägre än den vänstra och det är detta som har orsakat hennes problem. Min stackars häst! Han rättade till henne avsevärt men hon kommer att behöva ytterligare behandlingar och en sula under hö baksko som stöttar upp. Och detta för att hon har gått med det soppas länge. Jag ska också massera och stretcha henne varje dag. Men nu får vi väll hoppas att hon snar blir sitt gammla jag igen.