Snö för första gången..

B

**BORTTAGEN**

När vi kom ut ur porten så tvärnitade valpen.

-"Vad faan är det här för något?!" :eek:
(Drar lite i kopplet och ropar)
-"Är du helt dum eller?! Tror du jag tänker gå i DET DÄR?!" :mad: :eek:
(Kom nu gumman det är inte farligt..
Det börjar blåsa och snön faller på oss nu)

-"GAAAAAAAAH, mamma hjälp mig!! Hjälp mig nuuuuuuu!! Det är något som försöker äta upp mig!! Jag lovar, det är MONSTER!"
(Halvt släpar ut henne till snön så hon får gå i den)
-"Isch, mina tassar blir blöta ju! Ta upp mig NU mamma! :mad:"
(Matte går vidare)
-"Hmm, visst tassarna blir blöta men.. *slickar på snön* Fan det här var ju gott! Weeeei, det har kommit snöööö!! Nu ska här rullas och lekas! :bump: Kom igen nu mamma, spring med mig då!!"

Spökålder kommer med stormsteg nu har jag märkt. Helt plötsligt är allt och alla elaka mördare som är ute efter just henne.. :crazy: Om man inte aktar sig och skriiiiiker medans man springer förbi soptunnan så KAN den faktiskt äta upp en! Det kan min valp intyga till 110% :p
 
Jag kan lova dig att jag inte såg det komiska i det hela när jag stod där i full snöstorm med en envis valp :crazy:

Fast sen bara skrattade jag så att jag höll på att dö! Hon envisas med att göra kullerbyttor minst en gång varannan meter för att känna snön mot huvudet.. :rofl: Vi går och vi gå.. Sen helt plötsligt tar det stopp i kopplet och X ligger med huvudet UNDER kroppen och leker i snön.. Sen går det sådär hela promenaden :p
 
Var det den lilla fegisen som skulle bli en modig skyddshund av rasen Malle när den blev stor?? :angel: :angel: :angel:
 
haha.... känner igen det där :D visst är dom för härliga ;)
Min vovve blir forfarnde som valp när den första ordentliga snön kommer :) men sen när man måste stå i tvättstugan för att få bort alla snöbollar ur pälsen är det inte lika roligt :D
 
Det här var bara ett litet snedsteg! :mad: Hon ÄR redan lika modig som en Malle :angel: Du kan bara tänka dig hur hennes modprov skulle se ut nu.. Stackars figge.. :angel:
 
-"Är du helt dum eller?! Tror du jag tänker gå i DET DÄR?!" :mad: :eek:

Så ser Doris ut varje promenad :smirk:
Hon springer ut på gräsmattan och gör nr 1, sen tittar hon på mej o försöker gå in. Släpar på henne en bit, till slut börjar hon gå, gör nr 2 och försöker vända. Släpar igen, tills hon börjar gå. Börjar dra åt höger, för då kommer man hem igen. Släpar tills hon börjar gå. Går i en kvart. Drar till vänster, då kommer man hem. Nej, lite längre ska vi gå..
Och när man äntligen e på väg hem släpar 4kilos Doris på 60 kilos matte :crazy:
 
Hoppas min inte blir sån ;)

65 kg X släpar på 55 kg matte :angel: :crazy:
 
Spökålder!?, ska dom ha det också? Det har nog min valp missat.. Han tror att alla och allt är där för att han är ute på promenad. Det är mest så här hela tiden :bump: :love: :bump: :bump: :love: :bump: :bump: :love: :bump: :d :bump: :love: :d :love: :bump: :bump: om man är en levnadsglad kelpie
 
Mallen hade inte heller någon.. Jag antar att X fick hans också. Jag måste ha gjort mycket dumt innan :p
 
:love:
Har också en valp hemma. På 6 månader. Och hon älskade snön från första stund :)

- Hihi mamma titta! :eek:
Nosar och fnyser
- Iiih, det kittlas :love:
Rusar ut i snön
- Mamma mamma kom då :love:
Tittar busigt och sticker sedan iväg som en liten pil
- Wihii, så mysigt :love:
Rullar, fnyser och skuttar

- Men mamma inte in nu :cry: Jag vill vara kvar här ute i det underbara :love:
Plirar med sina små ögon och försöker få stelfrusen matte att stanna kvar utomhus


Nu är snön påväg bort igen :smirk: Får dras med skitiga hundkräk ett tag till ser det ut som. Det är inte skoj när det bara är slaskväder :mad:

Vår äldre tik väntar på skaren. Då blir det bus :love:

Valpar är underbara :love: :love:
 
Det finns några på uppfödarens sida men jag har inte lagt ut några, ännu.
 
Aah, jag tänker inte på att jag skriver så längre.. :D Hennes namn börjar på X, men oftast orkar jag aldrig skriva ut hela eftersom jag är så lat.. :angel: Hon kallas för Xanti! :love: :love:
 
Snön är nästan helt borta här också och X är alldeles bedrövad.. Hon ser ut som om hon sålt smöret och tappat pengarna när hon på bushumör och går ut för att rulla sig och så... Borta! :cry:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp