Snö för första gången..

Stackars valpar.
Trodde att min bebis skulle bli livrädd för allt det nya eftersom hon är så harig annars. Men hon verkligen älskade det :) Så nu ska hon få följa med på vinterutflykter och ävernattningar i stugan i vinter också :love:
 
Väntar på att vi ska få snö här nere i söder (inte för att jag tykcer om snö), vill se hur min valpis reagerar. Kan nog bli ett o annat skratt. :banana:
 
Min tik, född 1998, är lika rolig varje gång...

Nej, mamma, jag VÄGRAR gå in! Lägger sig i snön och vägrar flytta på sig... :crazy:

Men kom igen nurå, fem timmars promenad är väl inget jobbigt! Kom igen dåååååå!!! *tiggande ögon* Extra viktigt att bete sig så här när man har bråttom!

ÅÅÅÅÅH! Titta så SKÖÖÖÖÖNT det är att leka ånglok och dra sig mot snön!!! JAG ÄR I PARADISET!!! Typisk kommentar när man står och fryser som mest, är som mest trött och egentligen har bråttom. Man kan inte göra annat än att skratta med henne och komma lite senare, lite kallare, lite tröttare. (Hon skulle nog inte märka om jag somnade...)

När favvobollen följer med ut blir hon heeeeelt GALEN och typ svävar av glädje - bland det bästa som finns är att kunna gömma bollen i snön!!
(Idag var dock snön så "vass" så den skar upp hennes "tummar"... :cry: :cry: :cry: Hon märkte inte nåt inte ens när jag började oroa mig och dra henne hemåt... Snön kylde väl!)

Min tik är en sån där som gör VAD SOM HELST för att komma ut i snön! Om jag går ut med henne i flera timmar, och mamma kommer hem fem minuter efter att vi kommit tillbaka, gnäller hon som en tok för att få komma ut! Hon är helt galen!!! (Hon vet väl att vintern är rätt kort här i Stockholm...) :smirk:
 
Min har börjat vänja sig lite nu när snön är här på riktigt. Hon rör sig iofs fortfarande framåt genom att sätta huvudet i snön och sen göra en volt över sig själv, och sen göra om det hela :crazy:

Fast hon går i alla fall in :D Med sin korta päls så orkar hon inte leka i snön så länge, men jag hinner bannemig frysa halvt ihjäl dom få minuter hon vältrar sig i snön..

Däremot så är hon duktig på att stanna vid varje liten grej som plogen bildat för att hoppa på det, bita i det, slicka på det.. :crazy:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp