Snöätande hund - vad kan jag göra?

T

titi

Min vovve äter så mycket snö att hennes mage blir stor som en ballong och hon fryser. Hon är helt galen i snö!!

Men det kan ju inte vara särskillt hälsosamt att äta så mycket snö :confused:, och jag har hört att om dom har så mycket vätska i magen och springer så kan tarmar och magsäck "slå runt" Är det verkligen så? Någon som vet?
 
det finnes munnkorgar av tyg att köpa
som du kan ha på hunden ute isåfall.
ser rätt grymt ut,och är det om man inte köper rätt storlek.
då kan den bara slicka och inte äta.
vet inte vad annat råd man kan ge.
hoppas du får mera tips av folket här.
 
när hon går i koppel går det väl att kontrollera henne. Det är värre när hon är lös, och jag vill gärna låta henne springa fritt minst 1 gång om dagen. Det känns lite taskigt att behöva ha koppel på hela vintern.
 
ha henne kopplad då och lär henne att det är aj aj att äta snö. då borde hon fatta det när hon är lös också.
 
jag ska göra ett försök med det. och som du säger så borde hon fatta när hon är lös sen.
 
ja är hon lydig och så så borde det inte vara några problem. min hund får inte äta sopor som ligger på marken och det gör han oftast inte heller, trots att han inte är särskilt lydig. det borde inte vara svårare med snö.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Bomullstussen äter dåligt och är för tunn och jag skulle vilja hitta ett energitätare torrfoder för små hundar (hon vägrar dessutom äta...
2
Svar
26
· Visningar
1 430
Senast: Stergo
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
1 116
Senast: BornAgain
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 661
Senast: Hellhound
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 261
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Valp 2023 -den andra
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp